Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Juna`s moestuintje 2011

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

Pfff, weer met flinke griep en koorts op de bank gehangen voor een paar dagen het is weer over aan het gaan maar nog steeds behoorlijk brak natuurlijk. Ik vind het nu wel weer genoeg griep voor een jaar of wat.

In ieder geval gaan de radijsjes in de tuin goed dat wel.

En nog iets anders, de vroege tomatenplanten krijgen heel veel bloemknopjes, moeten die er ook gewoon uit net als bij de komkommer? De komkommer kreeg intussen trouwens ook nog veel meer bloemen, allemaal eruit.

Ik vroeg me ook nog af of de planten waarbij de bloemen er zo uit gehaald zijn, later nog wel fijn veel vruchten produceren?

Edit: ben even helemaal m`n overzicht over de tuin kwijt. Is wel lastig. Even helemaal opnieuw gaan kijken wat wanneer moet en hoe. Ik ben echt een chaoot (ADD) dus dat zal weer even onoverzichtelijk ploeteren worden. lol zucht. maar heb we wel zin in de dagen dat ik echt weer beter ben en lekker kan werken buiten ^_^

Geplaatst:

Beterschap! (again) Misschien deze keer toch iets beter uitzieken

Je zou, nu je op de bank bivakkeert een plan gaan opmaken. Tijd genoeg nu

Als je concentratie niet alles is, dan bijv. 5 minuten per keer aan je plan spenderen.

Good things come in small packages

Geplaatst:
  • Auteur

Goed advies ^_^

Ik kwam er trouwens achter dat ik al iets kon oogsten vandaag

CIMG7428.JPG De poes was direct nieuwsgierig natuurlijk.

Wel kleintjes ook, maar sommigen waren een beetje aangevreten dus ik maakte me zorgen en wilde ze niet langer in de grond laten staan. Ik ben toch bang dat alles opgegeten gaat worden hier ik hoop dat ik goede oplossingen ga vinden.

Maar in ieder geval waren deze radijsjes lekker en ben ik heel blij dat ik m`n eerste moestuin-maaksel kon eten!

Ze waren niet super scherp, en wel knapperig, wat eigenlijk precies is waar ik van hou. Ik ben niet zo van het scherpe.

En misschien heb ik nu extra vitaminen gekregen tegen de griep

Geplaatst:

Pittige smaak krijgen ze wanneer je ze weinig water geeft dacht ik.

Welke soort is dit? Langwerpige dikkere? "Bamba" ofzo??

Wanneer gezaaid?

Geplaatst:

Nou ze zien er toch mooi en lekker uit, leuk !

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:
  • Auteur

Dennislp, de soortnaam staat niet op het pakje, er staat op 'radijs halflange'. Het is van Buzzyseeds.

Hans ja het is ook leuk ^_^ ben er blij mee. Ik moet gewoon wat beter op de slakken gaan letten nu! (en de muizen en en en )

Geplaatst:

Ja ik denk weer slakken, deze eten dan vooral aan bovenkantje wat bovenaarde uitkomt, nouja even afspoelen en stukje eraf en

je kan ze toch eten, je bent vroeg met raijs ik heb ze dit jaar nog niet gegeten en ik vindst ze erg lekker.

Ga je het radijsblad ook nog eten ? Jorieke maakt er rauw een stampot mee met spekies klinkt best lekker.

Geplaatst:
  • Auteur

Ja dat wil ik wel proberen ik heb ze even in het water gezet zodat ik langer de tijd heb om uit te vinden hoe ik ze moet eten. Maar rauw klinkt makkelijk

Geplaatst:
Dennislp, de soortnaam staat niet op het pakje, er staat op 'radijs halflange'. Het is van Buzzyseeds.

Hans ja het is ook leuk ^_^ ben er blij mee. Ik moet gewoon wat beter op de slakken gaan letten nu! (en de muizen en en en )

okey, vond hem op ''bamba'' lijken, die heb ik besteld en is ook langer en rood. (heb ook lange witte besteld.)

Geplaatst:

Ja ik ga het ook doen en ook iemand had radijsblad soep bij receptengezet en dat klonk ook best lekker.

Volgens mij bij jorieke haar recept, gewoon snijden en dan door gekookte aardappelen stampen en spekies erdoor zulk soort recepten kan ik net nog aan

Geplaatst:
  • Auteur

Ik vind stampot erg lekker ook, en heb aardappelen liggen dus misschien maak ik zo wel een mini hoeveelheid. Het is wel maar blad van 5 plantjes natuurlijk

Volgens het bordje in de tuin waren ze trouwens 16 feb gezaaid, of dat klopt weet ik niet want ik heb nog wat lopen rommelen tussendoor. En ook had ik wat radijs binnen gezaaid, en die later buiten gezet, ik vermoed dat dit deze waren omdat de radijsjes wel erg ver uit de grond staken. Niet de natuurlijke hoogte zeg maar.

Maar wie zal het zeggen

Geplaatst:

hmm, dan ga ik denk ook binnen voor zaaien vind het zo lang duren met mijn plantjes.. 6 weken en nog maar 5cm groot

Geplaatst:
  • Auteur

Ik denk wel dat buiten beter is, volgens mij hoe meer ze boven de grond uitsteken, hoe meer kans op slakkenvraat? een gokje maar ik denk van wel.

Maar het valt allemaal te proberen denk ik

Geplaatst:

Ja, dat klopt denk ik wel. maar ik zet ze dan nu toch nog in een kasje, en daar komen bijna geen slakken in

Geplaatst:
  • Auteur

Ah dat scheelt ^_^

Ik ben aan het roerbakken (nog geen avondeten gegeten ietsje laat vandaag) en ga als laatste het bosje radijsblad toevoegen. Ik heb al geproeft, radijsblad is best heel lekker

Ik snap nooit waarom dat soort dingen niet bekend zijn bij iedereen, waarom weten mensen niet dat het loof eetbaar is? En waarom kan je het niet in de supermarkt kopen net als spinazi?

Geplaatst:

Het is inderdaad vreemd dat weinig mensen het weten ik weet ook pas sinds kort terwijl ik het al jaren dus gewoon dan ook weggooide,

Wel vindt ik radijsblad uit tuin super mooi en fris vergeleken bij het verlepte pruikje uit de winkel mischien is het niet zo goed houdbaar ofzo.

en daarom niet (meer) bekend als groente.

Geplaatst:
  • Auteur

Mja, maar sowiezo, er zijn 'zoveel' groenten en fruit soorten die nooit aangeboden worden, terwijl ze wel lekker en goed zijn Ik blijf het gek vinden. Volgens mij vind de consument het alleen maar leuk om eens wat nieuws te proberen

Geplaatst:
  • Auteur

Maarr.. het is beter als ze het zelf telen natuurlijk. Dus laat de supermarkten maar achter blijven

Geplaatst:
Moet je niet naar de supermarkt gaan maar naar een goede groenteboer he !

Bedtijd Dennis je begint weer slap te ouwehoeren.

Geplaatst:
  • Auteur

Hans

Moet je niet naar de supermarkt gaan maar naar een goede groenteboer he !

Ja maar dat kost wat!

Ik vind goede groenteboeren goed maar heb niet zoveel te spenderen helaas.

Geplaatst:

Daar heb je gelijk in! Dan is het zaadje zelf in de grond doen toch weer goedkoper en véél leuker

(Ok voordeel hier;, wij hebben in de stad een soort turks groenteboer achtig iets weet niet precies.... Achja eigenlijk van alles. Bergen aan fruit, groente, kruiden, vlees alles.. En goedkooop Ok, denk dat het in dat kleine winkeltje nog wel is drukker kan zijn dan hier.. op een drukke dag kan je niet meer normaal de stoep over daar voor , dat weet ik wel

Geplaatst:
  • Auteur

Dat klinkt heel goed zo`n turkse groentenboer ik hoor vaak goede geluiden over dat soort winkeltjes ^_^

Nu is het zo dat ik vlakbij de zwarte markt woon en daar eigenlijk best goedkoop groenten vandaan zou kunnen halen als ik niet zo lui was. Dat was ik even vergeten.

verder een kleine update, ik krijg wat hout van de buurman. Super fijn want dan kan ik plantenbakken in elkaar knutselen. Het is oud hout, en zal niet langer dan een jaar (ongeveer) volhouden) maar wel onbewerkt en door het oude ook mooi. Hij kan zelf goed hout bewerken trouwens, en verzameld nogal eens pallethout ed en maakt er dan tuinstoelen van ed.

In ieder geval kan ik nu betere aardbeienbakken timmeren (tenminste... als 'ik' dat kan het zal niet meer aan het hout liggen)

Geplaatst:
  • Auteur

Kijk nu toch eens wat ik tegenkwam op het internet! Het zijn m`n bloembakjes maar dan in mega formaat! Geniaal!

6a00d834cdafac69e2013482b03ea0970c-500wi

Dat moet ik echt eens proberen misschien de helft zo groot en dan courgettes erin ofzo. Ik zag bij de kringloopwinkel laatst zelfs zo`n gordijn met groffere stokjes erin, sterker dus. Hmm.. misschien ga ik binnenkort eens kijken of ik die nog terug kan vinden.

Verder heb ik bij de dierenwinkel dit zakje zonnebloemenzaad gevonden, van marliefst 1,15 euro. Ik denk dat ik het wel genoeg zaad vind voor het Guerrilla Gardening zonnebloemen plan

CIMG7473.JPG

Geplaatst:

Leuk dat je niet de enigste bent met zo`n manden.

Zijn dat wel de juiste zonnebloemzaden?Zijn dat niet zo`n zaden die niet meer uitkomen?Als ik jou was zou ik eens voor de zekerheid een paar zaden zaaien.

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.