wovebo Geplaatst: 1 juni 2024 Geplaatst: 1 juni 2024 Hoi allemaal, Enig idee waarom de oregano het zo slecht doet? De basilicum e.d. groeit wel als een malle. Quote
Swa Geplaatst: 12 juni 2024 Geplaatst: 12 juni 2024 Sorry, maar ik kan uit die foto niet opmaken dat het oregano is, en ook niet zien of die plant een probleem heeft of niet. Het lijkt daar kurkdroog te zijn, krijgt die wel genoeg water? Ik weet dat gezegd wordt van oregano, tijm en nog een boel andere planten die van rond de middellandse zee komen dat ze het liever wat droger hebben. Mijn ervaring met die planten is echter dat ze inderdaad wel goed droogte kunnen doorstaan, maar dat ze toch liever ook genoeg water zien. Ze zijn wel gevoelig voor erg natte voeten. Hier staat de oregano in de voormiddag ook een paar uur in de schaduw. 1 Quote
wovebo Geplaatst: 12 juni 2024 Auteur Geplaatst: 12 juni 2024 Water krijgt het voldoende. Als je de grond beetje openmaakt is het eronder vochtig. Ik denk dat ik hem even ga terugsnoeien en daarna kijken of hij beetje wil teruggroeien. Quote
speets Geplaatst: 13 juni 2024 Geplaatst: 13 juni 2024 En zoals Swa al zegt: droger houden. Zo te zien heb je er een druppelslang bij. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
wovebo Geplaatst: 13 juni 2024 Auteur Geplaatst: 13 juni 2024 Ja ik denk dat het te veel water kreeg in het begin. Even kijken of het weer een beetje bijtrekt. Quote
wovebo Geplaatst: 13 juni 2024 Auteur Geplaatst: 13 juni 2024 Even helemaal terug gesnoeid en er begint alweer wat verse blaadjes te groeien. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.