hansm Geplaatst: 9 mei 2012 Geplaatst: 9 mei 2012 Echt leuke eendjes, en zag nog even vlug een mooi serama haantje Quote Players only love you when they're playing.
Gast jack Geplaatst: 9 mei 2012 Geplaatst: 9 mei 2012 ja mijn zoontje van 10 heeft er wat serama,s rondlopen in de tuin ( zag je ook mijn bijen kast / Quote
hansm Geplaatst: 12 mei 2012 Geplaatst: 12 mei 2012 Hans, dat zou heel fijn zijn, het is echt een rotsituatie, kan er op het net weinig over vinden, behalve dan dat het erfelijk is, heb rond pasen ivm lammetjesdag deze ganzen en eendenkuikens gekocht, achteraf niet een hele slimme zet van mij maar goed, diertjes zijn hier direct onder de lamp gekomen en eigenlijk vanaf dag 1 is het getrek en gevreet van veren begonnen, alleen de muskuseenden doen het gek genoeg, ook bij de ganzen, heb begrepen dat de smaak van bloed lekker is voor een verentrekker, en dat zie je ook.Naar mate ze ouder worden lijken ze alleen maar fanetieker te worden.Overdags lopen ze los (op de verentrekkers na) en nachts gaan ze op stal, waar ze alle ruimte hebben.Een oplossing zou echt geweldig zijn!!!Alvast bedankt. Jan Hartman, zggt dat dit per ongeluk aangeleerd gedrag is en dat ze dit ook weer af moeten leren,ik heb zijn email met de uitleg daarin naar je gestuurd met pb. Quote Players only love you when they're playing.
Gast jack Geplaatst: 13 mei 2012 Geplaatst: 13 mei 2012 nou de andere 2 nesten van de muskus eenden zijn ook aan het uit komen .hoeveel weet ik nog niet .heb wel veel !!!!!!!! kopie,s gezien .. een goed adres heb ik al voor een aantal jongen als ze wat groter zijn .... Quote
Gast jack Geplaatst: 14 mei 2012 Geplaatst: 14 mei 2012 in totaal alles bij elkaar .zijn er nu 23 muskus eendjes uitgekomen this een leuk gezicht ..de oudere jongen doen niets anders dna vliegen vangen .daar zijn ze trouwens goed in ..ze krijgen nu als bij voer eenden korrels hier zitten ze nog onders moeder eend Quote
hansm Geplaatst: 14 mei 2012 Geplaatst: 14 mei 2012 Leuk, mooi gezicht ! Quote Players only love you when they're playing.
meekje Geplaatst: 14 mei 2012 Geplaatst: 14 mei 2012 Wat een mooie foto! Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Gast jack Geplaatst: 15 mei 2012 Geplaatst: 15 mei 2012 ja is ook leuk en om dat het nutsdieren zijn .wil ik eventuweel nog wat vrouwtjes aanhouden .voor de eieren plus wat mannetjes voor .........eventuweel slacht mar dat moet ik nog even bekijken Quote
Yola Geplaatst: 15 mei 2012 Geplaatst: 15 mei 2012 Wauw Jack, dat zijn wel heel veel eendjes, geweldig! Hier houd ik het bij 3 muskuseenden, 1 man en 2 vrouwtjes en 2 wilde eenden, de jonge eenden eindigen allemaal in de vriezer. Heb momenteel ruzie met Emma, mijn witte muskusvrouw, ze heeft gebroed, helaas zonder succes en 3 dagen geleden heb ik haar eieren weggehaald en nu is ze steeds aan het proberen weer op stal te komen, ze doet niets anders dan haar oude nestplaats opzoeken, heel sneu. Quote
Gast jack Geplaatst: 16 mei 2012 Geplaatst: 16 mei 2012 ja het is of muskus eenden verdriet hebben als ze geen jonge krijgen na het broeden hier ook 1 geval bij me vrouwtje ze had gebroed op 5 eieren .kreeg ook 5 kuikens maar wat is er nu gebeurt een andere muskus eend zelf de tijd .gebroed had 10 kuikens nu zijn die andere 5 kuikens overgelopen na die andere moeder met die 10 kuikens . ik merk het dat zij een soort verdrietige indruk maak .die 5 jonge terug zetten bij haar heeft en had geen zin ze lopen steeds terug .ze loopt vaak na haar oude nest . en zit ook vaak op haar nest Quote
Yola Geplaatst: 16 mei 2012 Geplaatst: 16 mei 2012 Sneu he, vanmorgen lijkt het eindelijk wat beter met Emma te gaan, ze loopt weer bij de anderen en probeert niet meer steeds binnen te komen. Quote
Gast jack Geplaatst: 16 mei 2012 Geplaatst: 16 mei 2012 ja sneu is het wel de jongste eendjes zijn nog niet buiten geweest moeder bleef lekker in de overdekte ren zitten .( denk dat zij wel weet inverband met het weer ??als het straks lekkerder weer is zet ik ze even buiten bij de vijver neer .. Quote
Gast jack Geplaatst: 6 september 2012 Geplaatst: 6 september 2012 hoe is het eigelijk afgelopen met het veren pikken ( veren uittrekken hier zijn al weer een aantal jonge muskus eenden vertrokken na een andere liefhebber we heben wat grote woerden geslacht ( moet zeggen het vlees is best lekker . nu loopt er nog 1 jonge eend bij haar meoder deze wilde ik ook weer aanhouden zo heb ik straks weer 4 eenden en 1 woerd Quote
Yola Geplaatst: 7 september 2012 Geplaatst: 7 september 2012 De verentrekkers zijn uiteindelijk opgehouden met hun nare gewoonte, zijn nu zo groot dat ze bijna naar de slachter gaan.Heb nu nog 9 jonge bruine muskuseend kuikens, ze zitten helaas opgesloten, ben dit jaar veel kuikens verloren aan rovers.De verentrekkers blijken trouwens geen muskuseenden te zijn maar grote witte eenden, ze kwaken ook. Quote
Gast jack Geplaatst: 7 september 2012 Geplaatst: 7 september 2012 mooi dat het opgehouden is ...... hier valt het nogal mee met rovers er zitten hier wel veel kraaien en eksters en marters .maar gelukkig tot op heden nog geen jonge eendjes kwijd geraakt ik sluit ze alleen savonds op in de overdekte ren .... hier zijn al 7 eenden geslacht het vlees is best lekker . Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.