Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Waar kan ik het beste de ananasaardbei planten?


bildtker

Aanbevolen berichten

ik heb net een aantal plantjes binnen gekregen per post.

lambada

florence

eves delight

en de annanasaarbei

mijn vraag is waar kan ik het beste deze ananasaardbei neer zetten,

gewoon op de moestuin of toch beter in de kas

 

groet Jelle


Mod Edit: topic titel aangepast aan de vraag
Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk gewoon op de tuin hoor. In de gaten houden dat ze geen vocht tekort komen de komende weken.

Je kan er voor kiezen ze eerst op te potten, en ze meer gecontroleerd even te laten bijkomen , aan sterken. Heb ik een paar maanden terug wel gedaan, maar denk dat ik dat nu niet meer zou doen. Je bent wel wat laat, maar het gaat best. Niet te veel oogst verwachten dit 1e jaar ( bloemen weghalen zelfs ? )

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK gewoon in de moestuin dus

 

Een grote oogst verwacht ik ook niet, daar heb ik mijn andere planten wel voor, al zijn de planten wel mooi stevig

Ik zet ze de rest van de week in de kas en dan gaan ze zaterdag in de grond

Ik hoop wel op een aantal uitlopers voor volgend jaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plantjes per post?

Dan komen ze uit Erwin zijn koelcel?

 

Gewoon ter plaatse planten is beste, zeker niet eerst in pot(jes)

 

Heb vorige week nog Lambada's geplant, wel in bakken.

 

Een koelcel aardbeiplant is goed voor de gek te houden die denkt dat het voorjaar is en begint te groeien, niks mis mee.

 

En zeker geen bloemen weghalen bij de 1maaldragers.

 

Bij de doordrager Eve's Delight daarentegen wel tot je een bossige plant hebt.

 

Ik giet de eerste 14 dagen dagelijks de nieuwe aanplant, dat bevordert de wortelgroei.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...

hallo, ik ben nog helemaal groen achter mijn oren wat planten betreft en aangezien jullie er blijkbaar wel wat van kennen heb ik een vraagje. Ik heb van 2 verschillende mensen ananasaardbei plantjes gekocht, bij de ene plantjes hangen er al echte ananasaardbeitjes aan maar bij de andere zijn het enkel bladeren, geen enkel bloemetje of besje te zien. Zijn er soorten die het eerste jaar geen bessen hebben? (van de 3 planten die ik van dezelfde verkoper heb staat er bij geen enkele een bloem of een bes aan... en bij de andere zijn er bij elke plant verschillende bessen aanwezig). Bij de ananasaardbeien zonder bloemen of bessen heb ik een potje ondergezet en binnen de week stonden er aan de 3 uitlopers worteltjes aan. Is dat iets waar ik beter een jaar had mee gewacht? of kan dat geen kwaad? Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...