Lienn Posted May 18, 2012 Posted May 18, 2012 Hoi allemaal, Vorig jaar heb ik paprika en tomatenplanten gekweekt, dit jaar ben ik ook begonnen met komkommerplanten. Nu is het bij paprika en tomatenplanten zo dat je ze pas moet bijmesten als ze bloemen hebben, maar hoe zit dit bij komkommerplanten? Ik las dat deze planten veel voeding nodig hebben en kan er niet veel over vinden wanneer hier mee begonnen moet worden. Wie kan me helpen? Alvast bedankt! (Ze zijn al verspeend en gaan morgen de kas in) Quote
lombok Posted May 18, 2012 Posted May 18, 2012 Ik doe wat mest in het plantgat meer niet evt. compost om de plant en haal meestal tussen de 20 - 30 komkommers, wel plant ik altijd een geënte komkommer maar denkt dat dit ook bij de normale komkommerplant geld. Quote Ik huur kavels bij Volkstuinvereniging 't Boeskoolhöfke te Oldenzaal( www.hetboeskoolhofke.nl)
rubo Posted May 19, 2012 Posted May 19, 2012 I.v.m. de hoge productie dienen ze wel regelmatig bij gemest te worden naast dat de grond vóór de aanplant behoorlijk bemest dient te zijn met stalmest.De meststof 12-10-18 voldoet hier prima in omdat juist behoorlijk wat stikstof en kali nodig zijn. Quote met vriendelijke groet, Rubo
Recommended Posts