Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Problemen in de moestuin: gaten in het blad


Mannie22

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Enkele maanden geleden heb ik een mini moestuin cadeau gekregen ( mits we geen plaats hebben voor een grote moestuin), nu heb ik hier sinds enkele weken vanalles ingezet ( paprika, radijs, munt, tomaat, zonnebloemen) maar ik zie nu dat er overal stukken uit de bladen zijn gebeten. Ik zie hier nergens slakken in onze tuin , enkel op de stevia heb ik vandaag 3 mieren zien zitten. Kan het zijn dat de mieren deze schade aanrichten en hoe los ik dit op?

 

munt25021337603135.JPG

 

paprika88971337603145.JPG

 

stevia72521337603156.JPG

 

zonnenbloem13401337603321.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat me zo opvalt is dat er scheuren en gaten in het blad zitten, dit wijst op hagelschade.

Hier en daar een aangevreten blaadje, hele happen of halve maantjes eruit?, kan door kevers komen, doen hun werk s'nachts en verstoppen zich overdag onder je plantenbak

 

Mieren eten geen bladgroen, maar consumeren wel de uitwerpselen van bladluizen, zitten meestal bovenin een top, onderkant van de blaadjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...