Mannie22 Posted May 21, 2012 Share Posted May 21, 2012 Hallo, Enkele maanden geleden heb ik een mini moestuin cadeau gekregen ( mits we geen plaats hebben voor een grote moestuin), nu heb ik hier sinds enkele weken vanalles ingezet ( paprika, radijs, munt, tomaat, zonnebloemen) maar ik zie nu dat er overal stukken uit de bladen zijn gebeten. Ik zie hier nergens slakken in onze tuin , enkel op de stevia heb ik vandaag 3 mieren zien zitten. Kan het zijn dat de mieren deze schade aanrichten en hoe los ik dit op? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Persica († december 2016) Posted May 21, 2012 Share Posted May 21, 2012 Wat me zo opvalt is dat er scheuren en gaten in het blad zitten, dit wijst op hagelschade.Hier en daar een aangevreten blaadje, hele happen of halve maantjes eruit?, kan door kevers komen, doen hun werk s'nachts en verstoppen zich overdag onder je plantenbak Mieren eten geen bladgroen, maar consumeren wel de uitwerpselen van bladluizen, zitten meestal bovenin een top, onderkant van de blaadjes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
guyske Posted May 21, 2012 Share Posted May 21, 2012 Dat is helemaal zoals de schade die ik had na een stevige hagelbui, ik heb de blaadjes die er te erg aan toe waren weggehaald en nu is alles zich aan het herstellen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts