Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 uur terug, bonnie f zei:

Mag ik een suggestie doen? In plaats van de klim courgette zet ik muskaatcourgettes (tromboncino d'albenga)

Bedankt voor de tip! Kan deze ook omhoog geleid worden? 

• Like 2
Geplaatst:

Ik heb even gekeken Gitta, maar deze kan ook klimmen, heel goed zelfs, las ik, metershoog.

Ik vind hem ook wel erg leuk.

Ik zet hem op mijn lijstje voor volgend jaar.

Dank voor de suggestie @bonnie f!

• Like 2
  • Thanks 1
Geplaatst:

Wat leuk @bonnie f dat jij ook meedenkt!👍😊 Die muskaatpomoen lijkt mij ook leuk om te proberen..😍😋 Ik heb wel twijfels of het slim is om zo’n grote plant in een sfg bak op te kweken… 🤔 mijn ervaring is dat ze in enorm hard groeien en de planten in de vakken eromheen het dan minder goed of nauwelijks doen. Ik zet zulke “ grootverbruikers meestal in een aparte zak/pot en niet meer in mijn bakken.

Wat is jullie ervaring daarmee?🤔

Geplaatst:

Ik zet ze wel in losse bakken, maar ik heb langs de garage een "klimmuur".

Daar staat alles wat klimt, naast elkaar.

Dit jaar stonden er de komkommers, meloenen en pompoenen.

Volgend jaar wil ik daar een plek maken voor alle klimbonen, courgettes en wat verder nog ter sprake komt.

P1040873.JPG

• Like 2
Geplaatst:

Wauw Rookie!😍 Gweldig om zoveel ruimte te hebben en nuttig gebruik van de warmte opslag in je muur👍😊

En die opvolgers kloppen dan qua wisselteelt?🤔

Mag ik vragen waarmee jij al die klimmers voed??🤔

• Like 2
Geplaatst:

Als ik ze plant, gooi ik er een handje plantenvoeding in en afhankelijk van wat er staat, ook een handje bloedmeel, vinasse of houtas.

En dan tijdens de groei heb ik vloeibare voeding, dat vind ik makkelijker dan steeds maar lopen krabben in de grond, om de korrels er in te werken.

Vooral omdat ik vaak een ander gewas, als een soort bodembedekker, aan de voet van de planten zet.

Ik heb b.v. bietjes staan rondom de stam van de klimtomaat.

• Like 3
Geplaatst:

O, ja, wisselteelt.

Ik zorg dat ik geen nachtschadeplanten na elkaar zet, maar verder maakt het me niet uit.

Ik zorg toch ieder jaar voor voldoende aanvulling van voedingsstoffen.

• Like 1
Geplaatst:

@bonnie f die heb ik dit jaar ook. Kijk een foto, hij staat helemaal links en is via de twee rekken helemaal naar rechts gegroeid. Hij gaat daar nu weer naar beneden 😃 maar ik heb er niet super veel oogst van gehad helaas, van mijn klimcourgette veel meer. Maar hij was wel, inderdaad stevig en een mooie vrucht. 

IMG_4742.jpeg

IMG_5163.jpeg

• Like 2
Geplaatst:

Wat goed om het dan gelijk al op een foto te kunnen zien MoestuinPassie👍😊

Ik blijf het een bizar gezicht vinden hoe zo’n grote plant in zo ondiepe bak zijn weg kan vinden !!😍

Mischien ook een topic pompoenen in sfg bakken aanmaken ?🤔

• Like 4
Geplaatst:

Ik ben benieuwd MoestuinPassie hoop dat jij dat hier deelt tzt🙏🏻😊

Als je goed gewaterd en gevoed hebt kan dat wortelstel ook mee vallen want dan hoefde die niet op zoek…😊

Op de foto mijn butternut voor het eerst IN de bak…

Ik kan in die hoek niet goed bij klimnet dus laat ik haar nu maar over de grond gaan… helaas veel bloemen maar niet een pompoen 😞 gelukkig op zijn zuiden slaapkamer balkonnetje wel een nog groeiende butternut…😊

72BA0760-8A00-4737-9CD4-D9934837B1A4.jpeg

• Like 3
Geplaatst:

Mijn pompoenen zitten allemaal in losse bakken, ik heb eigenlijk geen idee, hoe het wortelstelsel er uit ziet.

Als het seizoen afgelopen is, knip ik de plant boven de grond af en laat het wortelstelsel de hele winter in de bak zitten.

Pas in het voorjaar breek ik dan het bovengrondse deel af, dat gaat dan heel makkelijk.

Dan is de rest van de wortels heel makkelijk door te harken.

P1050004.JPG

• Like 2
Geplaatst:

Ik ben geen ‘oud net niet MM-er’, maar overweeg na het zien van jullie bakken wel 1 zo’n bak op poten te kopen omdat ik dan net wat meer ruimte heb om te kweken. Vooral ook wat vroeger d.m.v. die opzetkasjes die jullie gebruiken. Nu heb ik eens rond gekeken naar de verschillende maten van die bakken, maar nergens staat vermeld hoe hoog de poten zijn. Dat is voor mij wel relevant omdat het me i.v.m. mijn rug zo fijn lijkt niet zo te hoeven bukken. Kunnen jullie me wat wijzer maken?

-off-topic- wat een bijzonder en schattig huis heb je @Vrouwholle! 😍 Ik zag de foto’s van het platanen snoeien. -

• Like 2
Geplaatst:

Wij zijn zelf ook heel blij met ons huis Dahli we wonen er nu zo’n 24 jaar !

Die platanen heb ik er toen zelf ingezet!😊

Als je kijkt bij de Makkelijke Moestuin shop dan vind je alles wat er in hun assorti zit… ff doorklikken dan vind je vast ook de info over die bakken.

Je kunt hun spullen ook bij de Intra tuinen kopen als is mijn ervaring dat zodra de kerstspullen erin gaan gaan daar de tuin spullen eruit.🙄

zo uit mijn hoofd zijn ze 70cm hoog ik vind ze idiaal …het werkt echt super fijn om niet te hoeven bukken en er kan meer in dan je denkt.

Alleen op poten met klimrek word erg hoog vind ik zelf maar er zijn genoeg mensen die dat geen probleem vinden 😊

• Like 2
Geplaatst:

Dank voor alle info @Vrouwholle. Ik ga er eentje zonder klimrek kopen, heb hier voldoende klimmogelijkheden bij de volle grond 😃. Al die merchandise erom heen geloof ik wel. Het grootste verdienmodel denk ik. Ik vind het bovendien leuk om zelf uit te vogelen en grondmengsels te maken. Ik tuinier naast de volle grond ook in potten en daar doet alles het ook prima in. Juist leuk om daarover na te denken! Het enige dat me wel handig leek, zijn de watertegels die blijkbaar onlangs zijn ontwikkeld, maar die zijn nog niet te koop 😉.

• Like 2
Geplaatst:

Of helemaal geen watertegels kopen.

Hebben jullie niet al die tijd gewoon leuk groenten uit je bakken gehaald? Zonder watertegels? Hoe konden we ooit zonder? Trap er nou niet de hele tijd in.

• Like 4
Geplaatst:

Ik vermoed ook dat die watertegels de hoofdprijs zullen zijn @woldistel. Je hebt er volgens mij ook per bak best een paar nodig. De enige reden waarom ik het overweeg is omdat ik die bakken zo ondiep vind ogen, en daarmee wellicht vaak water gegeven moet worden. Maar misschien is dat wel helemaal niet zo?

Ondertussen zag ik ergens anders een set van 4 kleinere olla’s te koop voor nog geen 4 tientjes. Als je niet zo’n megabak hebt, moet dat denk ik ook volstaan. 

• Like 3

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...