Geplaatst: 2 uren geleden2 u @Petrasmoestuin het gaat niet om je uitleg wel of niet begrijpen. Het gaat om een bestaand recept plaatsen, al dan niet door jou aangepast, zonder bronvermelding. Je kunt het heus prima plaatsen, en dan erbij schrijven wat je hebt veranderd om het beter/lekkerder/goedkoper of anderszins naar jouw smaak aan te passen. Het blijft echter een recept van een ander. In plaats van @appelvrouw weg te zetten als een sukkel die niet leest en niet begrijpt, lees zelf eerst nog eens de regels door van dit forum. Die laten er geen misverstand over bestaan. Ik citeer een stukje:“Niet toegestaan zijn recepten die je hebt overgenomen van andere websites, uit kookboeken of andere publicaties. Je mag uiteraard wel links plaatsen naar andere websites met (bijvoorbeeld) recepten. Hiermee geef je aan dat je de inhoud niet zelf verzonnen hebt.Daarnaast mag je een recept wat je elders gelezen hebt in je eigen woorden beschrijven of aanpassen. Vermeld daarbij duidelijk dat jouw variant gebaseerd is op een recept van een andere website of uit welk boek dit komt, en zet er ook de link bij naar het oorspronkelijke recept.” 2 uren geleden2 u aangepast door Tanja65
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Auteur Ja weet ik @Tanja65 Maar wat ik al vaker heb geschreven. Ik weet vaak niet waarvan ik het heb, ik heb een stapel recepten en soms pak ik er een uit, soms van jaren terug en nu is er eentje die op internet (nog) sta en iedereen begint gelijk te roepen. Ook al als ik in ingredienten en werkwijze verander, en ook het anders omschrijf. Ik verkoop niets, ik wil alleen mensen inspireren, maar het houdt voor mij nu helaas op. Voorbeeld: gelijk knoflook meebakken, bij mij verbrandt het, dus ik voeg het aan het laatst toe.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Auteur 2 uren geleden, rorror zei:Gebeurd dat niet voor 25-07-2026 dan ga ik het zelf weghalen na die datum.Gebeurt dat niet...... Je zou kunnen vragen of ik dit s.v.p. wil weghalen. Dan had ik het gerust gedaan hoor. Het klinkt nu als een dreigement.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u @Petrasmoestuin je wílt het niet begrijpen, of je kúnt het niet begrijpen. Ik vermoed inmiddels het laatste. Want ‘oud en ik weet niet meer van waar’ is bij jou dus blijkbaar hetzelfde als ‘zelfverzonnen’.8 uren geleden, Petrasmoestuin zei:Voor meer zelfverzonnen recepten ga dan naar deze groep (even lid worden). I rest my case. Het moet heel vermoeiend zijn om altijd het idee te hebben dat mensen tegen je zijn of het op jou hebben gemunt, of dat je (weer) niet wordt begrepen. Ik benijd je niet.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Auteur Waarom moet ik mij steeds bewijzen? Ik heb een hele dikke multomap, zie foto en af en toe haal ik daar wat uit. Recepten van wel 20 jaar terug. Dat betekent dus oud. En vele recepten komen gewoon weer terug als nieuw op het internet, alsof zij ze zelf verzonnen hebben, maar ze bestaan dus al 20 jaar.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 32 minuten geleden, Tanja65 zei:Het moet heel vermoeiend zijn om altijd het idee te hebben dat mensen tegen je zijn of het op jou hebben gemunt16 minuten geleden, Petrasmoestuin zei:Waarom moet ik mij steeds bewijzen?😮
Geplaatst: 34 minuten geleden34 min @Petrasmoestuin Je kunt nog 20 drogredenen opnoemen ter verdediging, maar je doet gewoon iets wat onbehoorlijk is en wettelijk gezien niet mag. De moderators en beheerders van dit forum hebben een zorgplicht om hun leden daarop te wijzen. Daarbij word je in de gelegenheid gesteld om het aan te passen binnen een redelijke termijn. Doe je dat niet dan hebben zij de verplichting om het ongedaan te maken. Dat is geen dreigement, maar gewoon hun wettelijke verplichting.Het maakt geen donder uit dat jij niet meer weet waar je je knipsels vandaan hebt, je hoort ze niet zonder bronvermelding te plaatsen. Weet je het niet, dan plaats je het dus niet. En je wekt al helemaal niet de indruk dat ze zelf verzonnen zijn. Dat is wat jij continu wel doet. Daar gaat het om.Tenslotte, vind ik het uitermate kinderachtig dat je (uit frustratie neem ik aan) in deze discussie mensen op taalfouten gaat wijzen. Dat doen we hier bij mijn weten niet. Zeer ongepast.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.