LucV Geplaatst: 18 maart 2010 Geplaatst: 18 maart 2010 Houten blokhutten, bergingen en speelhuisjes moeten regelmatig in de buitenbeits gezet worden om het hout te beschermen. Je kunt het hout behandelen met een kleurloze buitenbeits. Deze beits beschermt het hout terwijl de oorspronkelijke kleur behouden blijft. Het hout wordt hooguit iets donkerder. Je kan er ook voor kiezen om ze te verven. Quote
wouttie75 Geplaatst: 29 december 2010 Geplaatst: 29 december 2010 Ik heb op marktplaats een 2e hands huisje gekocht en ben langzaam begonnen met het schilderen van de planken, ik zet de plankjes in de perkoleum van PK koopmans dit schijnt min of meer flexibel te blijven, goed verdund met terpentine, trekt het lekker in het hout (messing/groef/kopse kanten). ben benieuwd wat het resultaat is, vooral op langere termijn. De binnenkant was onbehandeld maar er waren wat beginnende schimmelsporen te zien, daarom wil ik de binnenkant toch ook maar schilderen. Wout Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.