Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Watermeloenplant geknakt


Babbelx

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Gisteren is het uiteinde van mijn watermeloenplant afgeknakt. Er zitten wel al mannelijke bloemetjes op maar nog geen vrouwelijke. Het uiteinde begint een beetje geel/bruin te worden.

Hoe gaat dat nu verder? het zou een beetje zonde zijn als ie nu dood gaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt eraan waar hij geknakt is, want dan zou hij zijranken moeten gaan maken. De sapstroom wordt geblokkeerd, daarom sterft de boel langzaam af.

Ik las laatst ergens dat je er een ent-clipje op kan zetten...kans is aanwezig dat het weer 'vast' groeit Denk dat dat wel meteen moet wil het een kans van slagen hebben...

 

Soms is een foto wel handig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik denk niet dat ie zijranken heeft want mijn plant is nog niet zo oud. Het is slechts een kruipende stengel met bladeren en (mannelijke) bloemen in de oksels daarvan.

Voor de duidelijkheid zal ik zo even een fototje maken en hier plaatsen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien vindt je mij wel crazy, maar je zou een noodverband kunnen aanleggen.Zou inderdaad zonde zijn als de plant daardoor geen vrucht meer geeft. gewoon proberen, kan nooit kwaad denk ik.

 

Doe ik ook vaak zat hoor!

Hangt een beetje van de plant en de geknakte plek af.. Maar een stokje er aan vast , Met een stukje ijzerdraad, plakband ofwat anders vast maken, waardoor beide delen goed op elkaar blijven werkt hier wel vaak goed.

 

Maar inderdaad op de zij ranken verder gaan kan ook, die zullen vanzelf komen, die worden extra gestimuleerd als de 'top' uit de plant is toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...