Geplaatst: 18 uren geleden18 u Jammer om te horen dat er misschien ooit nog een verhuis in zit voor 1 van jullie 2....😞Ik ben zelf óók op leeftijd,61 jaar:kapotte rug,kapotte schouders,kapotte polsen,want ik ben een ex-stratenmaker die z'n geld verdiende per gelegde vierkante meter,NIET per gewerkt uur....dus wij gingen ervoor!😉Maar mijn (slecht😉?) karakter verplicht mij om DOOR te gaan,ondanks m'n 'pijntjes'.......😉
Geplaatst: 16 uren geleden16 u Mosterdblad "giant red" in de kas.Overgroeit de rucola compleet, en... schiet niet. Wat een verschil met de zomer..Ook nog een ehm.. hinkelende kappertjesplant, en een oostindische kers rechts.Heb blaadjes geknabbeld. Een troost voor de te overbruggen koude periode.De wasabi gaat ook lekker in de kas. Binnenkort een rhizoompje op de post naar een duitse kennis met japanse wortels. (Wel veel slakkenvraat helaas)En voor de rest is het stil vanaf hier. Aftellen tot de peperzaai.
Geplaatst: 16 uren geleden16 u 4 minuten geleden, Dashbro zei:Mosterdblad "giant red" in de kas.Ik las monsterblad in de snelheid 😃, maar dat is het ook! Mooi zeg met die rode nerf. Jouw wasabi vind ik ook altijd intrigerend om te zien. Heb je onlangs een wortel kunnen uitgraven? Vorig seizoen dacht ik van wel. Mooie plant om te zien sowieso!
Geplaatst: 16 uren geleden16 u Hehe, ja die monsterdblad gaat mosterlijk😅De wasabi vorig jaar was een succes, dus dit jaar met de jaarwisseling (visschotel, met zelfgemaakte sushi) weer. Ook voor een kennis van me, die dan ook een paar stekjes krijgt. En een wortel naar duitsland, hoop dat de verzending niet ten koste van de smaak gaat.Zo bizar hoeveel de hoeveelheid grond die planten goed doet..Dit zijn stekjes van de moederplant-Vol in de zomerzon houden ze niet van, dit weer daarentegen...Hoop dat ik komend seizoen wat meer mijn gedachten erbij heb. Onkruid op de fotos geeft me een subtiele hint, hehe.
Geplaatst: 16 uren geleden16 u @Dashbro ,welk ras Wasabi teelt u?Dat van mij is namelijk uitgezongen eind oktober.....
Geplaatst: 8 uren geleden8 u Op 24-11-2025 om 13:49, Mellie zei:ik heb een foto van mijn composttomaten gemaakt. Dat geloof je toch niet? Ze staan er gewoon nog…. En niet maar op 1 plek. Ligt gewoon sneeuw in de bak en die tomaten blijven doorgaan met groeien. Een stuk pytho resistenter dan de rest 😆Kun je niet een of meerdere van deze planten aan @Roland geven? Hij is bezig met het veredelen van resistente tomaten. Maar waren de tomaten ook lekker, dat is natuurlijk ook belangrijk. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 2 uren geleden2 u 16 uren geleden, Bernaar zei:Maar mijn (slecht😉?) karakterIk snap het wel hoor. Jammer dat ze zo met het personeel omgaan en dat je nu met de klachten zit.Ik ben 66 en mijn man 77 en geen lange levensverwachting door zijn ziekte. En ik artrose in pols, heupen en knie. Sinds een half jaar opeens ernstiger.Dus wij genieten van de dingen die wij nog hebben en kunnen doen.Dus weer lekker veel zaden besteld en ik moet mijn uren anders indelen. Kon afgelopen zomer gerust 5 uur achter elkaar bezig zijn.
Geplaatst: 49 minuten geleden49 min 7 uren geleden, acpronk zei:Kun je niet een of meerdere van deze planten aan @Roland geven? Hij is bezig met het veredelen van resistente tomaten. Maar waren de tomaten ook lekker, dat is natuurlijk ook belangrijk.Geen tomaten van gehad. Dus geen idee welke het zijn. Had wat compost in een kweekbak geschept en daar kwamen allemaal tomaten uit op. Hij staat er overigens nog steeds. Wel iets minder florissant vanochtend. Maar heeft nu al tig x vorst over zich heen gehad. Dus dat mag.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.