Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2025

Featured Replies

Geplaatst:

Weer een broodje kaas met mango hot sauce. Ik ga het niet iedere dag hier melden hoor, maar had nu wel een foto gemaakt 😃. En hij was nog veel lekkerder (en pittiger) dan gisteren, zoals zo vaak als de smaken de tijd krijgen op elkaar in te werken.

IMG_8433.jpeg

Geplaatst:

Ga je de mangosaus nog lekker op een stukje vlees of vegetarisch stukje doen? Jammie!

Geplaatst:

Taart no 9 en 10 in een paar weken gemaakt. Een snel pruimentaartje en een pruimen-appel crumble.
Nu de Kornoelje nog en de vele appels voor appelmoes.
Volgend jaar neem ik echt minder mee.

20250923_180011.jpg

Geplaatst:

Wortelen en peterselie uet, met een kippenbout en gebakken aardappelen.

Geplaatst:
1 uur terug, Petrasmoestuin zei:

Ga je de mangosaus nog lekker op een stukje vlees of vegetarisch stukje doen?

Zeker! Erg lekker bij kip bijvoorbeeld of bij nems met garnalen, kip of groenten. Gewoon schepje naast een curry ook erg lekker, voor door de rijst. Multi-inzetbaar 😃.

Geplaatst:

Intussen uitgepakt en er wat poedersuiker overheen gedaan. Morgen proeven.

20250923_195250.jpg 20250923_200559.jpg

Geplaatst:
15 uren geleden, Dahli zei:

Weer een broodje kaas met mango hot sauce. Ik ga het niet iedere dag hier melden hoor, maar had nu wel een foto gemaakt 😃.

Het water loopt me echt in de mond. Heeeeerlijk!

Geplaatst:

Gisteren zalmrolletjes gevuld met zure room dille en bieslook gemaakt met een lekkere salade van Algiersla en div groente uet.
Vandaag posteleinsalade met een lekkere dressing met rijst en div. groente uet.

20250923_201202.jpg 20250924_184122.jpg

Geplaatst:

De pruimen appel crumble was lekker!

20250924_142254.jpg

Geplaatst:

Oeh wij aten ook pruimen! Een tarte tatin. De kleur was prachtig. Smaak trouwens ook. IMG_2071.jpegIMG_2072.jpeg

Ik heb vandaag ook de allereerste blended lemon peper op. Werd tijd.

Geplaatst:

Heerlijk die taarten. Voor tarte tartin ben ik nog op zoek naar een mooi simpel al uitgeprobeerd hartig recept..met pastinaak bijvoorbeeld.

Wij aten witlof uit de oven, rijst, verse kwee zoetzuur (uJt) en pompoenpuree.

En heel veel zelfgebakken boterhammen met kweeperenjam!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Dank je Dahli ja dat ziet er lekker uit. Het zal een beetje knutselen worden want roomboterbladerdeeg zit niet echt in mijn regime op het moment. En witte miso heb ik nog nooit in huis gehad, vraag me af of ik dat kan krijgen in deze streken.

Geplaatst:
1 uur geleden, Dahli zei:

recept van Yvette van Boven

Dat ziet er inderdaad heerlijk uit. Ik heb de Miso en geroosterde sesamolie en bladerdeeg opgeschreven. Ik heb alleen gewone sesamolie in huis.

Zou het ook met filodeeg kunnen? Ik heb nog veel liggen ervan en moet duidelijk op. Kan het niet uitrollen natuurlijk enn met omdraaien zal dat een probleem zijn denk ik. Dan zal het een beetje breken.

Geplaatst:
25 minuten geleden, Petrasmoestuin zei:

gewone sesamolie

Sesamolie wordt bij mijn weten altijd van geroosterde zaadjes gemaakt. Het is overigens 1 van de weinige dingen waar ik niet heel erg dol op ben. In een recept gebruik daarom meestal minder. Erg snel overheersend. Filodeeg zou ik zelf niet doen. Dat wordt snel te dun en zompig door het vocht als je de taart omdraait. Je verliest de knapperigheid. Bladerdeeg kan meer hebben als (uiteindelijke) bodem denk ik.

1 uur geleden, appelvrouw zei:

En witte miso heb ik nog nooit in huis gehad, vraag me af of ik dat kan krijgen in deze streken.

Je kunt natuurlijk ook andere dan witte miso nemen. Dat is bij iedere super wel te krijgen. Alleen de witte is wat zoetiger dan de andere varianten en dat combineert natuurlijk lekkerder bij wortels of pastinaak. Maar er zit genoeg anders zoet in het recept 😊.

Geplaatst:

Ja dat zal een toko moeten worden oid. Miso heb ik wel altijd poeder in huis, nooit de pasta.

OT nog even het nieuwe brood met vruchtvlees en koolwaterstof van pompoen belegd met de kweeperenjam noemen. Zo lekker we zitten ons met zijn tweeën bijna te overeten. Het brood is net zoals bij brood met aardappels en aardappelwater zacht en smeuïg

Geplaatst:
2 uren geleden, Dahli zei:

1 van de weinige dingen waar ik niet heel erg dol op ben

Ik vind het juist lekker Sesamolie en doe het vaak in de salades, net als walnotenolie. Ik heb een fles geroosterde sesamolie gekocht, er zit toch verschil in en moest zoeken, maar die stond naast de sojaolie, zelfde merk, die ik ook nodig had.
Ik heb ooit Miso blokjes gekocht in Spanje, maar die vond ik niet lekker, dus die kan ik net zo goed weglaten. Of morgen in Nederland bij de Jumbo kijken, ga ik toevallig naar toe.

Geplaatst:

@Petrasmoestuin Nog even off topic dan: miso is nu juist hetgeen dit gerecht de umami geeft. Wezenlijk voor de smaak dus.

Geplaatst:

Ook nog even off-topic, je kunt miso heel goed in de diepvries bewaren. Ik schep (met 🥄) een flinke klont uit het-zakje-in-het-bakje om te gebruiken. Het bevriest niet spijkerhard, beetje zoals roomijs met veel vet. En is dan dus veel langer houdbaar dan in de koelkast.

On-topic maar weer. Nieuw zeelandse spinazie uet roerbakken met uitje en paprika/peper uet en restje zilvervliesijst van gisteren. Heb ook nog koreaans gekruide tofu plakjes 😋

aangepast door woldistel

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:
40 minuten geleden, Petrasmoestuin zei:

Miso en trassie gevonden.

Leuk!! Ik vond de tip van @woldistel heel handig, de miso in gedeeltes invriezen omdat je nu ook weer niet dagelijks gebruikt.

Geplaatst:

Nee precies! Maar ik heb stiekem wel wat recepten opgezocht waar ik miso voor kan gebruiken. Als ik ze nog kan vinden hahaha. Zo veel recepten die ik nog wil proberen.😊
Dank je @woldistel en @Dahli voor jullie goede en lekkere tips!

Geplaatst:

Een heerlijke andijviesalade. Mijn man dacht weer een stamppot, maar dat wou ik niet. Hij wou niet zo veel eten (chips e.d. al op) dus dan moet je het zien als een bijgerecht, hahaha.
Erg lekker, en ik heb het uitgeschreven.

20250927_194916.jpg

Geplaatst:

Groentenpannekoekjes met andijvie en paprika uJT en dragon, basilicum, snijbietpoeder en bosui uet.

Beetje slecht foto.

De pannenkoekjes zijn wat dikker dan normaal en het meel was spelt, boekweit en een beetje rijstemeel.

F3D49C99-D2DE-43B4-BD1C-D10DDD1BB5B2.jpeg

Geplaatst:

Komkommers, sla, bieslook en paprika uet voor de gemengde sla. Hij was weer lekker. De sla kom id helemaal leeg. Helaas vergeten om een foto te maken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.