Jorieke123 Posted December 31, 2024 Share Posted December 31, 2024 Het topic van 2024: 2 Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted January 2 Share Posted January 2 Happy 2025! Dat het een groeizaam, vruchtbaar en genocidevrij jaar mag worden voor ons allemaal. Wij aten gekochte kalkoen met eigen kruiderij en tomaten en peperpuree over de gekochte groenten. Ik had kleine hapjes erbij uit pot, zoals peppadew en champignons en heel veel ingemaakte pepers met tomatensap.Gisteren met restant soep gemaakt. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted January 2 Share Posted January 2 Ik ben op 29/12 begonnen met rollen. Pfffff. Werk hoor! Mijn moeder heeft het meeste gedaan. Haar tempo is zo veel sneller dat ik het eigenlijk heel gênant vond. Ik doe er 1, zij 3. Dat idee Niet alleen het rollen, ook het opstapelen in de pan is nog best een werkje. Anyways. Vanavond nog wat soep van gisteren en gevulde druivenbladeren met laatste pot eigen yoghurt en een teentje knof. We beginnen vol groente het nieuwe jaar. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woldistel Posted January 5 Share Posted January 5 Ik smokkel een beetje want alleen de dikke erwten (Irish preans) kwamen uit eigen tuin. De rest was gewoon winkel. Spätzle met kaas, ui en erwten. Lekker! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahli Posted January 5 Share Posted January 5 Oh @woldistel, dat ziet er verrukkelijk uit 😋! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted January 5 Share Posted January 5 Stamppot van savooiekool ( @Jorieke123) met rookworst (idem) en een sjuutje van kippenbouillon tijm uet gember en taugé (😜 ik weet het maar de taugé moest op en Lie wilde het er niet doorheen stampen dat leek mij juist wel lekker met gember en chili oid) Enfin zo ook best lekker hoor! 3 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petrasmoestuin Posted January 6 Share Posted January 6 Zaterdag had ik macaroni en daar heb ik mijn koolrabi blad en steel doorheen gedaan en mijn venkelgroen. Ik heb zoveel bladeren en stelen bewaard, die wil ik nu snel gaan gebruiken. Vanavond stamppot andijvie gemaakt. Daardoor heb het loof van de rode ui doorheen gedaan, met wat nootmuskaat en mosterd en spekjes. Heel lekker. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rookie Posted Friday at 05:31 PM Share Posted Friday at 05:31 PM Bietjessalade met zalm en zure haring. Mjum! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lia56 Posted Friday at 05:41 PM Share Posted Friday at 05:41 PM Heerlijke bami schotel. Alles uet behalve de bami. Zo lekker en zeker zo makkelijk jammie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitta Posted Friday at 07:19 PM Share Posted Friday at 07:19 PM Boterbonen met knoflook en uien, met de (ingevroren) bonen en knoflook uet. Verder nog gekookte aardappelen en vissticks, deze kwamen uit de winkel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted Friday at 07:38 PM Share Posted Friday at 07:38 PM Broodjes met zelfgemaakte mangojam! Eigen eitjes en voor diner alleen de sla uet. Mijn basilicumpepermunt staat trouwens nog. Dat ook wat van bij gedaan. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petrasmoestuin Posted Friday at 08:20 PM Share Posted Friday at 08:20 PM Eergisteren pronkbonen, rijst en pindasaus gegeten. Gisteren erwtensoep. En vandaag stambonen, aardappelen, wat stukjes Halal vlees met ui en jus en wat pindasaus erover. Geen fotos gemaakt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liekie Posted Saturday at 04:33 PM Share Posted Saturday at 04:33 PM Flappen gevuld met cabello de angel, oftewel engelenhaar, oftewel gesuikerde vijgenbladpompoen. Echt bijzonder lekker! Mijn Spaanse studente had het al voorgeproefd met haar ouders en was tot het oordeel gekomen dat de smaak 'legit' was (haar straattaal 😀) 4 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahli Posted Saturday at 07:09 PM Share Posted Saturday at 07:09 PM Pasta Bolognese. De zelf ingemaakte tomatensaus die er door ging was belachelijk lekker. Naar het tomatensaus 2.0 recept van Diana. Met, naast ui en knoflook, 100% Voljusko’s heart tomaten ingemaakt. Alleen al daarvoor keert Voljusko dit jaar terug. @Liekie Die vijgenblad pompoen heb ik even opgezocht, het blijkt een goede klimmer te zijn! En aparte recepten gezien, vooral die desserts 😋. Ik denk dat ik die dit jaar tegen mijn muur laat opgroeien, dank voor de tip!!! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted Saturday at 07:24 PM Share Posted Saturday at 07:24 PM Belachelijk lekker is een beetje vreemde uitdrukking vind ik🧐 Wij aten een stamppot van boerenkool nog van @bonnie f en een uitzonderlijk grote veldrookworst erbij. Genoeg voor ons en logé. Wreed lekker🤗😇 4 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanja65 Posted Saturday at 08:08 PM Share Posted Saturday at 08:08 PM @Liekie Wow dat klinkt echt geweldig 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahli Posted Saturday at 11:52 PM Share Posted Saturday at 11:52 PM 4 uren geleden, appelvrouw zei: Belachelijk lekker is een beetje vreemde uitdrukking vind ik Dat kan. Ieder zijn ding. Wel een beetje Off topic, vind ik dan weer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted Sunday at 08:38 AM Share Posted Sunday at 08:38 AM @DahliHet was maar een grapje eigenlijk 🙂 vandaar dat wreed lekker. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonnie f Posted Sunday at 08:48 AM Share Posted Sunday at 08:48 AM Gisteren aardappelpuree met gestoofde prei en rundertong met Franse augurkensaus (wat waarschijnlijk in Frankrijk niet bestaat maar wel lekker was). Vanavond iets met de restjes. Ik denk een stamppot en rundertong. 1 Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liekie Posted Sunday at 09:15 AM Share Posted Sunday at 09:15 AM 14 hours ago, Dahli said: @Liekie Die vijgenblad pompoen heb ik even opgezocht, het blijkt een goede klimmer te zijn! En aparte recepten gezien, vooral die desserts 😋. Ik denk dat ik die dit jaar tegen mijn muur laat opgroeien, dank voor de tip!!! Ja klimt goed (soms met wat hulp) en een productieve plant ook! Hier groeide hij door/over de hedera erfafscheiding heen en de buuv heeft er ook 2 van kunnen oogsten (ikzelf 4). Kwam wel traag op gang, dus ze waren nog niet helemaal rijp, maar dat maakt voor de meeste recepten niets uit (wel voor de houdbaarheid!). Ik gebruikte dit recept: Recept cabello de angel 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted Sunday at 11:43 AM Share Posted Sunday at 11:43 AM Hebben jullie het over de pompoensoort Siam toch? Groen met witte stippen wittig vruchtvlees? Daar heb ik ooit jam van gemaakt het recept staat hier ook vast ergens 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahli Posted Sunday at 12:06 PM Share Posted Sunday at 12:06 PM ja, inderdaad, Boule de Siam. Hij heeft wel 5 namen geloof ik 😃. Heb al even in zijn eigen topic gezocht. Ga ik ook even naar jouw jamrecept op zoek dan, lijkt me heerlijk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahli Posted Sunday at 06:18 PM Share Posted Sunday at 06:18 PM Gele Thaise curry met pompoen, jalapeno en kaffirlimoenblad uet. Rest uit de winkel. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petrasmoestuin Posted Sunday at 09:18 PM Share Posted Sunday at 09:18 PM (edited) Eenvoudige bonensalade (dit keer zonder knoflook) met een broodje. Ik had vandaag wat last van de maag en misselijk. Dus ik zocht een eenvoudige en lichte maaltijd. Ik heb het recept geplaatst en is voor herhaling vatbaar. Ik heb veel bonen geblancheerd, dus ik kan voorlopig vooruit. Volgend jaar nog meer soorten. Edited Sunday at 09:20 PM by Petrasmoestuin 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted 19 hours ago Share Posted 19 hours ago Gisteren groene asperges . Goed te doen, maar vers wel lekkerder! ik vergeet dit topic vaak, maar eet echt bijna elke dag uit de “ tuin”. ik eet stamppot boerenkool, andijvie, tuinbonen, maak sajoer boontjes, eet roerbakkies en maak heerlijke soep of lasagne van mijn tomatenprut! Dus het is er wel, maar ik meld het niet altijd! 😊🫑🌽🥕🥬🫛🍅🌶️🧄 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts