Tanja65 Posted January 24 Share Posted January 24 Onze zoon is sinds kort op zichzelf, en is allergisch voor van alles en nog wat. Dat levert regelmatig problemen op met eten, en daarom hebben wij hem in de loop der jaren vooral schone en biologische groentes gegeven, Helaas is zijn budget en energie erg beperkt, dus nu wordt schoon eten steeds meer een uitdaging. Hij eet graag spinazie in zijn smoothies, bijna dagelijks zelfs (ja, ik weet het, oxaalzuur), en heeft bedacht dat hij graag spinazie wil kweken in een verhoogde kunststof bak (met deksel), zoals ze die momenteel weer bij de Action verkopen. Daarmee zou hij het hele jaar rond wel iets van spinazie zelf moeten kunnen verbouwen zonder echt een moestuin te (willen) starten - daar heeft hij de energie niet voor. Vraagje aan de kenners hier; welke spinaziesoort(en) zouden het best gedijen in zo'n bak, al dan niet met deksel? Sowieso afwisselen in zomer en winterspinazie denk ik? En zijn er spinaziesoorten die als je ze van buiten af plukt, zoals bij sla bijvoorbeeld, die dan aan blijven groeien? Dat zou heel veel voorgewassen spinazie uit de supermarkt schelen denk ik. Of kan hij beter uitwijken naar pluksla als basis voor de smoothies? Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts