Gitta Geplaatst: 31 januari Geplaatst: 31 januari Ik heb vandaag de paprika's gezaaid via de denomethode. Ik had geen zipzakjes meer, dus het in bakjes gedaan. Even afwachten of dit ook werkt. Ik heb punt paprika, sweet california wonder paprika en sweet chocolate paprika gezaaid. 1 Quote
Rookie Geplaatst: 31 januari Geplaatst: 31 januari In bakjes gaat ook heel goed. Als het vocht maar niet snel ontsnapt en ze maar een beetje warm blijven. 1 Quote
Gitta Geplaatst: 31 januari Auteur Geplaatst: 31 januari Dat komt goed. Ik heb ze op het tv-kastje staan. Die blijft nu dag en nacht aan. Normaal doen we hem uit als we gaan slapen, maar in deze periode werkt hij als mijn warmtematje. Ik heb er een keukenfolie over gedaan om het vochtig te houden. 2 Quote
Gitta Geplaatst: 11 februari Auteur Geplaatst: 11 februari Vorige week donderdag en vandaag paprika's overgezet van de deno naar een potje. Donderdag de Spaanse punt paprika die gingen heel snel, binnen een week zaten ze in een potje. De sweet california wonder is vandaag gedeelte overgegaan naar een potje. De andere zaden zijn weer terug op het tv-kastje. 1 Quote
Rookie Geplaatst: 11 februari Geplaatst: 11 februari (aangepast) Mijn paprika's gaan pas begin juni naar buiten, ik wacht nog maar even. Anders zit ik met van die grote planten binnen te wachten tot ze naar buiten kunnen. 11 februari aangepast door Rookie 1 Quote
Gitta Geplaatst: 26 februari Auteur Geplaatst: 26 februari Gisteren 7 zaden van de deno gezaaid in potjes van de Piquillo paprika. 1 Quote
Gitta Geplaatst: 4 maart Auteur Geplaatst: 4 maart De laatste 3 zaden/zaailingen van de Piquillo paprika overgezet in een potje vanuit de deno. Van de eerder 7 gezaaide zaden is er sinds gisteren 1 boven de grond. Even afwachten of de rest ook nog gaat komen. Ze staan nu een stukje koeler, dus duurt dan wat langer. 1 Quote
Rookie Geplaatst: 18 maart Geplaatst: 18 maart Hoe lang van te voren starten jullie je paprika's? Ik kan mijn plantjes pas eind mei/half juni uitplanten. Wij hebben tot nu toe nog elk jaar nachtvorst tot die tijd. Als ik ze nu start staan ze dus bijna drie maanden binnen. Wat is een goede tijd om te starten dan? Quote
ElkeV80 Geplaatst: 18 maart Geplaatst: 18 maart (aangepast) Gezaaid op 15 maart, net als de tomaten en dat komt elk jaar goed dus ga ervoor, zou ik zeggen :-). Ter nuancering: ook hier door de ligging van de tuin lang kans op vorst aan de grond. Ik sleep op het laatste veel met planten en zet ze zeker een maand lang elke dag buiten en 's nachts weer binnen... 18 maart aangepast door ElkeV80 2 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 18 maart Geplaatst: 18 maart Die van mij gelijk met de aubergine voorgezaaid. 2 Quote
Rookie Geplaatst: 18 maart Geplaatst: 18 maart (aangepast) Vandaag voorgezaaid: 6 x Jubilanska uit Dl. 6 x Cal. Wonder van vdWal 6 x Cal. Wonder uit Dl. 8 x Kapiya puntparika van Bouma 18 maart aangepast door Rookie 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 18 maart Geplaatst: 18 maart Hier piepen er vandaag ineens een paar boven de grond! Een rode snackpaprika en een Dulce de España. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Petrasmoestuin Geplaatst: 19 maart Geplaatst: 19 maart Hebben jullie dat soms ook? De wat gele kiemblaadjes vallen er nu al af, voordat de andere blaadjes zijn gegroeid, ik zie wel een beginnetje. Hebben ze dan te veel water gekregen? Quote
driepinter Geplaatst: 19 maart Geplaatst: 19 maart Teveel water of te koud gehad denk ik (maar ik weet het niet zeker. Voor zaailingen gaat het niet op, maar mocht je later problemen hebben met je paprikplant, en je weet niet wat er loos mee is, deze handige website was geplaatst door rorror. https://www.yara.nl/gewasvoeding/paprika/gebreksverschijnselen-paprika/ 2 Quote
driepinter Geplaatst: 21 maart Geplaatst: 21 maart (aangepast) Een traytje gezaaid met "crispy F1" paprikazaadjes, en 5 onderstammetjes "taritana F1" voor de paprika, als probeersel om te gaan enten. Dat enten schijnt bij tomaten makkelijker te zijn dan bij paprika's, maar niet geschoten is altijd mis. 21 maart aangepast door driepinter 2 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 22 maart Geplaatst: 22 maart (aangepast) Ik heb bij de link "gebreksverschijnselen" gekeken, maar ik kom er niet uit. Al mijn kiemblaadjes vallen van de paprika af. Deze is de Punt Medrano. Nu heb ik een matje en lampen. Vorig jaar had ik dit niet. Dus stond vrij donker en kouder. En toen had ik de Palermo, eentje kon ik in de bak buiten zetten, maar is ook nooit ver gegroeid en nooit een paprika aan gekregen. Ik moet straks maar weer snack paprikaatjes gaan kopen bij het bouwcentrum denk ik en neem gelijk andere paprika plantjes mee, maar ik wilde zo graag puntpaprika's hebben. 😒 Ik houd al niet van voorzaaien, ben ik daar gelijk van af. 22 maart aangepast door Petrasmoestuin 1 Quote
Lsjr33 Geplaatst: 22 maart Geplaatst: 22 maart Ik kan het niet goed vinden met de zoekfunctie, ik heb het volgens mij wel vaker voorbij zien komen. maar heeft iemand hier ervaring met meerdere planten bij 1 stok? Zoals beschreven op Diana’s mooie moestuin. Ik overweeg het dit jaar eens te proberen ivm chronisch ruimtegebrek. Maar vraag me af hoeveel het daadwerkelijk oplevert. Quote
Rookie Geplaatst: 22 maart Geplaatst: 22 maart Paprika's en pepers zet ik altijd met drie planten bij elkaar. Dat gaat prima. 1 Quote
Lsjr33 Geplaatst: 22 maart Geplaatst: 22 maart @Rookie thanks! En dun je de planten dan uit gedurende het seizoen? Hoe zorg je ervoor dat ze alledrie genoeg ruimte krijgen? Quote
Rookie Geplaatst: 22 maart Geplaatst: 22 maart Nee, ik dun ze niet uit en ik top ze ook niet. Door niet te toppen blijven ze slanker. Ik doe er verder niets aan, ik hoef nergens voor te zorgen, ze regelen dat helemaal zelf. Dat gaat al jaren goed hier. 2 2 Quote
Lia56 Geplaatst: 22 maart Geplaatst: 22 maart Hier gaan ze ook altijd met 3 bij elkaar, geen problemen.. 1 Quote
Gitta Geplaatst: 22 maart Auteur Geplaatst: 22 maart 5 uren geleden, Petrasmoestuin zei: Ik moet straks maar weer snack paprikaatjes gaan kopen bij het bouwcentrum Ik heb punt paprika's over. Misschien kan @Rookieze meenemen voor je vanaf de MTFD. Zie mijn ruillijst. Als zij dat wil uiteraard. Quote
rorror Geplaatst: 22 maart Geplaatst: 22 maart @Petrasmoestuin Lijken te weinig licht te krijgen. Zijn de blaadjes er echt afgevallen of opgegeten? Van de zaaling die het zaadje nog op ze kop heeft, even het zaadje nat maken, en uurtje later voorzichter er vanaf proberen te halen. Hoe nat staan zijn? grond lijkt aardig vochtig te zijn. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.