Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
14 uren geleden, appelvrouw zei:

ongeschoonde bijenwas

Wat is het verschil tussen geschoonde en ongeschoonde?

We hebben een huis gekocht met de keukenkraan en de kraan van het bad in een of andere metaalsoort. Die geeft snel vlekken, en de verkoper zei dat je dat met bijenwas goed kan schoonmaken (of elke keer goed de kraan afdrogen zodat er geen water op blijft zitten).

Dus wellicht dat ik dat wel kan gebruiken, of moet het echt geschoonde bijenwas zijn?

Geplaatst: (aangepast)

Voor jou Gitta. Arja kijkt er ook even in.

Toegevoegd, zaad van witte echinacea geoogst in Fr in 2024 ( tuinclub oogst)

Green Zebra tomaat geoogst in Fr in 2024 ( tuinclub oogst)

Zaad van Sechuan peper geoogst in Fr in 2024 ( tuinclub oogst)

Sechuan zaadhulstjes om in de keuken te gebruiken.

aangepast door appelvrouw
  • Thanks 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Ik zou het gewoon wel meenemen @Arja als je iets kunt ruilen.

(rabarber-vliertaart, mini bladgroentetaart, stengelui-ricottataart, kruisbessenkwarktaart enzovoorts. Peter Bauwens is mijn held)

Edit: Oh, sorry, ik zag niet dat het boek al verzegd was  inmiddels 😬

aangepast door woldistel
  • Like 1

Aanvulling op gevraagd,

basilicum variëteit berg en alle andere welkom

Selderij ( het kruid)

Geplaatst:

Wat een prachtige tomaat! Als er een zaailing beschikbaar komt, houd ik me aanbevolen. Ik heb nog heel veel soorten Basilicum (geen berg, sorry), sommig zaad is wel wat ouder, maar ik kan sowieso proberen. Wil je liever zaad of zal ik zaailingen opkweken? Die nu opkomen vind ik wat ielig. Te weinig licht denk ik. Maar misschien trekken ze nog bij. Ik heb ook nog Tulsi, heilige basilicum, die moet echt warm en licht, zonde om nu al te zaaien. Maar heb wel zaadjes voor je.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Ik wil graag plantjes ik zal het er nog even bij vermelden. Dat geld eigenlijk voor alle kruiden die ik vraag..er is hier weinig zon en ik vertrek graag vanaf een plant zodat ik er dit jaar ook werkelijk wat aan heb. 

• Like 3

Geplaatst:

Plantjes voor je bos op je lijst… de meesten heb ik niet of heb je al maar heb je ook Tripmadam of zou je die willen?

En er komt nog een grotere pot naar je terug van de zoethout vorig jaar!

• Like 1

O ja de zoethoutpot, fijn!

Sedum reflexum, trip madam ik vind hem leuk maar die houdt wel van zon volgens mij dat is meer een rotstuinplant!

Ik kan trouwens wel meer dan 1 plant van de verschillende gevraagde soorten kwijt, het is niet gemakkelijk kweken hier en ik wil mijn risico’s graag spreiden.

Geplaatst:
6 hours ago, appelvrouw said:

basilicum

Ik heb zaden liggen van Tulsi, van Bush Basil en van een onbekende mix. Zal proberen die voor je te zaaien.

• Like 1
Geplaatst:

Iemand twee courgette zaden voor me? Voor een plant is het nog te vroeg. Gewone groene courgette, niet rankend. 

Ik heb ook nog wel courgette zaad voor je. Serafina, zucchini  en/of long green trailing. Die laatste is een klimmer (rankt denk ik?). Allemaal bio en allemaal vorig jaar aangekocht (ik had niks). 

aangepast door Tanja65
  • Like 1

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Je moet nu echt je lijst bijhouden ik zie dat ik al weer sommige aanboden en vragen had gemist en niet opgeschreven. Hopelijk ben ik nu bij.

@Tanja65 is de zucchini ook een soort courgette of is dat een toevoeging aan de serafina ? De trailing is het sowieso niet voor mij want die rankt.
Dat is toch ook een beetje het probleem met jouw aangeboden zaden @Lia56, superlief maar ik wil eigenlijk een kleine soort die niet rankt.

Verder zoek ik ook een paar zaden van een kleine butternut mocht iemand die hebben liggen?

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...