Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
2 uren geleden, Rookie zei:

Waltham

Dank Rookie maar niet meer nodig ik hoor net dat ik zaden krijg van kleine nutjes 🥳

• Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Fijn 🐝
Ik heb helaas maar 1 bonne maman jampotje voor je dit jaar en eventueel twee hakpotjes als jij die nog wil.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Gezocht voor een Franse tuinvriend die we met Pasen gaan bezoeken:

Een oude aardappelsoort genaamd Marjolein of Marjolin( ook als je hem ergens te koop ziet zou ik het graag willen weten)

Hetzelfde geldt voor voor het tomatenras Australische nachten, zaden of een plant 

En verder basilicum Fresco.

Geplaatst: (aangepast)

Voor Australische nachten kan je  best zoeken op "nuits Australes " of synoniem "southern nights" bv. https://badskinsgarden.be/winkel/tomaat/southern-nights/ of Graines Bio de Tomate Nuits Australes. Speciale naam die aardappel, lijkt me ook moeilijk om te zoeken, je krijgt direct een gerecht of een kruid :) .

edit: de echte tomaat met oorsprong Australië, zou normale bladeren hebben. Blijkbaar is er ook een andere variant met aardappelbladeren, ook southern nights genoemd, oorsprong Russisch, moeilijk op te maken bij badskingarden of het die is.. https://www.infos-tomates.com/images/catalogue/pdf/nuits-australes.pdf

aangepast door redzebra
Geplaatst:

Dank je wel @redzebra k ik heb de linken doorgestuurd naar mijn vriend zegt dat het niet de echte nuits australes zijn:

”Hello,
Ce n'est pas tout à fait cette tomate. 
Nuits australes, est bien noire, mais elle est un peu carrée et elle est zébrée ...
Merci d'avoir cherché. 
👍😘

Geplaatst:

Heeft er iemand nog genoeg hoge p7 potjes? Ik heb er twintig geleend die zou ik graag terug geven. 
Of anders neemt iedereen die van mij een to meet krijgt een leeg p7 potje mee dat is ook ok. 

Geplaatst:

Ik bedoel dus die linker ,de hogere. Hoger is ook leuk maar er moeten wel 3 x 5 potjes samen in een kweek bak kunnen.

image.jpg

Geplaatst:

Nee Henk die is 7 cm hoog. Kijk hier is ook de p9 mee op de foto. En het rechter potje is aan lengte net niet zo hoog als de middelste die ruim 7 cm is, de lage is 6 cm. De lage heeft als  binnen bovenmaat 6x6. De middelste 7.1 x 7.1 de andere 8.8  x 8.8  met mijn oude lineaal. Met een korreltje zout kunnen we dan spreken van links p9 midden p7 en rechts p6. Ik zoek dus de middelste.

image.jpg

Geplaatst:

Kwam ik net in een topic Nw Zeelandse spinazie tegen..die wil ik wel graag weer in mijn tuin, iemand een paar zaden of zelfs zaailingen voor me?

Geplaatst: (aangepast)

Kan je kijken wat de tot deze datum zaaien is AC? 
Goldfish iedere hoeveelheid is mooi. Maar kan je er twintig missen? Zoveel heb ik er geleend dit jaar. 
Edit @acpronk Diana zegt dat ze 4 jaar houdbaar zijn. 

aangepast door appelvrouw

Geplaatst:
4 uren geleden, appelvrouw zei:

Kwam ik net in een topic Nw Zeelandse spinazie tegen..die wil ik wel graag weer in mijn tuin, iemand een paar zaden of zelfs zaailingen voor me?

Je mag mijn zakje hebben, er zit nog heel wat in.

Ik zal het meenemen.

Geplaatst:

Waarom vond jij ze niet lekker? Of teveel werk om schoon te maken? Wij hadden het in onze vorige tuin en maakten er vaak stamppot mee bv

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...