Bit Geplaatst: 11 augustus 2014 Geplaatst: 11 augustus 2014 Ja, de Persicaria amplexicaulis hoogstwaarschijnlijk. een faf van mij wel.
Boerinnetje40 Geplaatst: 11 augustus 2014 Geplaatst: 11 augustus 2014 super...hier nog een andere mooie die ik vaak zie:
Balto Geplaatst: 11 augustus 2014 Geplaatst: 11 augustus 2014 Iemand enig idee wat voor boom dit is? De boom staat hier al jaren op een plekje waar we nooit komen en we hebben ook nooit iets aan de boom gedaan. Ik vraag het me af omdat ik graag zou willen weten of ik hele takken met groen en besjes en al kan gebruiken voor de composthoop of misschien zijn de bessen eetbaar, of misschien juist giftig voor vogels oid waardoor ik ze beter weg kan halen?
Bit Geplaatst: 11 augustus 2014 Geplaatst: 11 augustus 2014 @Boerinnetje40. Harig Wilgeroosje. Toch een beetje heftig zichzelf uitzaaiend onkruid met ook vrij heftige wortelstokken / uitlopers / woekeraar.
Bit Geplaatst: 11 augustus 2014 Geplaatst: 11 augustus 2014 Baltho. Ik denk een Kornoelje. En van een boom die voor vogels giftige bessen heeft, heb ik eigenlijk nog nooit gehoord. Zal er misschien wel een zijn hoor, uitzonderingen zijn er misschien. Maar een bes van een boom is eigenlijk nooit giftig voor een vogel, of wanneer wél, dan eet de vogel ze niet. Het zijn niet net mensen Er zijn wel giftige zaden ( das net ff wat anders ), maar de bes zelf ?
Balto Geplaatst: 11 augustus 2014 Geplaatst: 11 augustus 2014 Baltho. Ik denk een Kornoelje. En van een boom die voor vogels giftige bessen heeft, heb ik eigenlijk nog nooit gehoord. Zal er misschien wel een zijn hoor, uitzonderingen zijn er misschien. Maar een bes van een boom is eigenlijk nooit giftig voor een vogel, of wanneer wél, dan eet de vogel ze niet. Het zijn niet net mensen Er zijn wel giftige zaden ( das net ff wat anders ), maar de bes zelf ? Oke bedankt! Heb er zelf eigenlijk ook nog nooit van gehoord, maar neem graag het zekere voor het onzekere
Boerinnetje40 Geplaatst: 12 augustus 2014 Geplaatst: 12 augustus 2014 Welke plant is dit met die grote bladeren?
Bit Geplaatst: 12 augustus 2014 Geplaatst: 12 augustus 2014 Ik ga er vanuit : Engelwortel.Maar kan ook nog wel wat anders zijn. Is dit een deel van een aangepote tuin ? ( er zijn wat minder gangbare vaste planten, die er ook zo uitzien ) of is dit stuk in het wild ?Indien wild : Engelwortel.
Trish1985 Geplaatst: 12 augustus 2014 Geplaatst: 12 augustus 2014 Hoi, De ongeïndentificeerde vruchten worden steeds een beetje groter voordat ze afsterven.. Iemand al een idee wat het zijn? Groetjes
appelvrouw Geplaatst: 12 augustus 2014 Geplaatst: 12 augustus 2014 pompoen?hoe ziet het blad eruit? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
geedee Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 Lijkt mij een soort bol-courgette....mogelijk blijft de bloem eraan vastgeplakt te lang vochtig? Probeer bij nieuwe vruchten de bloem te verwijderen; kijken of het dan wel goed gaat. En inderdaad; hoe ziet de rest van de plant eruit?
angela († maart 2025) Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 Volgens mij ook courgette.
Trish1985 Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 Lijkt mij een soort bol-courgette....mogelijk blijft de bloem eraan vastgeplakt te lang vochtig? Probeer bij nieuwe vruchten de bloem te verwijderen; kijken of het dan wel goed gaat. En inderdaad; hoe ziet de rest van de plant eruit?
Bit Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 Lijkt mij Courgette ja. mja. mja. Om nou te zeggen dat het geen pompoen kán zijn ? Nee, vast wel Courgette. Is dit nou die plant waar je een aantal weken terug ook naar vroeg ?Nog steeds geen vruchten die gewoon lekker blijven ? Niet afvallen dus ?
Trish1985 Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 Ja inderdaad! Goed opgelet! Nee nog steeeeeds geen blijvende vruchten! Groetjes
Gwen Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 Kan het een kruising tussen courgette en pompoen zijn? Ik heb bewust wat planten kruisbestoven en laat wat zaden ontkiemen om te kijken wat het wordt. Misschien werkt zo'n kruising net zoals bij muildieren (paard x ezel), de vrucht vormt wel, maar kan geen vruchtjes krijgen uit een nieuwe plant (muildier is onvruchtbaar) .
angela († maart 2025) Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 Bij zitten er nu ook vruchten aan die beginnen te rotten komt gewoon door te veel regen.
appelvrouw Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 Persoonlijk ga ik toch voor pompoen..of kalebas. Courgette ronde de Nice ( de enige ronde die ik ken ) rankt toch niet? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Erny Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 Die van mij in ieder geval niet. Mijne is ook groen ipv geel.
Noompi Geplaatst: 14 augustus 2014 Geplaatst: 14 augustus 2014 Dit lijkt inderdaad meer op pompoen dan courgette. Maar je kunt het bij mijn pompoen en courgette aan de vrucht zien. Vruchtbeginsel van de pompoen is meteen rond en ook best groot in vergelijking met de courgette. http://noompisbm.blogspot.nl/
Nervii Geplaatst: 14 augustus 2014 Geplaatst: 14 augustus 2014 Hallo, Begin dit jaar heb ik een bloementuin aangelegd in de voortuin, hiervoor heb ik zelfgemaakte compost gebruikt.Nu is er een tomatenplant tussen men bloemen komen groeien, deze heb ik opgebonden en lekker laten staan.Daarnaast is er ook een pompoenenplant beginnen groeien.Dit lijkt me echter een sierpompoen, en niet eetbaar.Kunnen jullie me zeggen of ik deze mag opeten en over wat voor plant het gaat?Raar vermits ik geen sierpompoenen op de composthoop het gegooid... Alvast bedankt
appelvrouw Geplaatst: 14 augustus 2014 Geplaatst: 14 augustus 2014 Zo te zien kunnen het nog verschillende soorten pompoenen worden..maar ik gok op een naaktzadige pompoen of een halloweenpompoen. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten