Ga naar inhoud

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zou in ieder geval alles lekker buiten neerzetten zodat het genoeg licht krijgt, vooral die broccoli die zie je naar het licht reiken.

Wortel snel verspenen naar diepe pot (of volle grond).

En voor de rest heb je al passend advies gekregen.

Geplaatst:

't rare is op de AH kaartje staat: "Zet het plantje op een lichte, koude plek en geef het af en toe water". Dus staat het aan mijn voorzijde huis, omdat aan de achterzijde, de zon volop kan staan. Er is voldoende licht daar, maar de zon schijnt daar niet volop. Als we spreken van de 'zomer'

En ja, ik draai de broccoli potjes soms om

Geplaatst:

Lees dit topic maar eens door:

licht-lichtbehoefte-t12172.html

Je ziet aan de broccoliplantjes dat ze naar het licht strekken. Dat betekend dat ze dus niet genoeg licht krijgen.

Normaal zaai je de kolen ergens in maart/april dus de AH beschrijving is daarop gericht denk ik.

Geplaatst:

Ik heb nog een paar planten waarvan het labeltje onleesbaar is geworden of kwijt is geraakt, hebben jullie enig idee wat dit zijn? Ik heb ze maar even genummerd voor het gemak.

1. Dit zou tijm kunnen zijn?

02825241470339650.JPG

2. Dit ook?

02219531470340137.JPG

3. Dit is heel misschien een uitgekomen pit van een stoofpeer? EDIT: Of appelbes?

01978671470340318.JPG

4. Hier staat van alles in 1 potje , maar het gaat mij om het grootste plantje in het midden. Wat kan dat zijn?

02089531470340550.JPG

5. En deze, geen idee wat het is:

02430811470340676.JPG

6. Nog een 'vergeten groente':

02584451470340809.JPG

7. En tenslotte deze:

02792001470340953.JPG

Geplaatst:

1 en 2 tijm kan heel goed. Gebruik je neus

3 en 4 komen van die pitjes die de vogels achterlaten.

5 kan look zonder look zijn. Of anders campanula?

6 ridderspoor

7 vingerhoedskruid

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Dankjewel Speets!

1 en 2 is duidelijk dan, 3 en 4 wacht ik even af . 5 zal dan campanula zijn, dat zaad wilde gewoon echt niet opkomen maar zo op de valreep blijkbaar wel. 6 kan zeker ridderspoor zijn, had ik gezaaid voor mijn moeder en een wat miezerig zaailingetje achtergehouden, dat zal deze dan zijn. En 7 zou wel vingerhoedskruid kunnen zijn. Ik had twee soorten gezaaid en wat er op is gekomen heeft een iets ander blad, maar dan zal dit de andere soort zijn.

Geplaatst:
:) nr3 is zeker een peer zaailing.....

Hoera! Dat wilde ik wel graag horen.

Misschien wordt het helemaal niks hoor, en als het wel iets wordt ben ik oud en bejaard voor hij vruchten gaat geven, en dan zijn ze misschien nog smerig ook, maar toch heel leuk dat het zaaien gelukt is!

En ja, tuurlijk is het veel simpeler om gewoon een goed perenboompje te kopen, maar hij vreet geen brood en ik vind het leuk om te zien wat zo'n zaailingetje gaat doen.

Ik zal hem morgen meteen even verpotten naar een lekker ruime pot, en me wat inlezen wat betreft voedingsbehoefte, want hij is nu wel een tikje verwaarloosd.

Dankje Yuras!

Geplaatst:

Kleine update om er zeker van te zijn:

Links, Augurk en rechts Courgette ?

PICT020242051470495587.JPG

En kunnen ze samen in 1 grote pot? Zonder ze te scheiden en pus 't AH potje er zo in te plaatsen?

PICT020047291470495655.JPG

En voor de zekerheid:

Wortelen?

PICT020367221470495756.JPG

Cherry tomaten?

PICT020475151470495783.JPG

Jullie zijn top!

Geplaatst:

Links augurk en rechts courgette. Graag allemaal apart in een grotere pot, ongeveer P9, met verse potgrond.

Bij de Wortel moet je nog even afwachten op de nieuwe blaadjes, daaraan kun je dan duidelijk de wortelblaadjes herkennen.

Die willen ook een stuk uit elkaar in een diepe pot, hebben veel ruimte nodig voor het wortelen.

Deze dus nu in 1 x naar de grote eindbestemmingpotten, niet daarna nog een keer gaan verpotten.

Tomaten (nu niet te zien welke tomaten er aan gaan komen) ieder apart in een potje. Bijvoorbeeld eerst in een P6 en dan een paar week later naar P9 en dan weer een tijd later naar nog een grotere pot.

Dus in etappes en niet in 1 keer in een grote pot zetten.

Geplaatst:
4 Wilg

Nee joh, dat kan toch niet. Wilgen hebben toch smallere bladeren? En ik heb geen wilgen in de buurt.

Een wilg is wel leuk natuurlijk. Kan ik mandjes gaan vlechten.

We wachten af.

Geplaatst:

Ja joh, dat kan best

Je hebt bijvoorbeeld de bittere wilg, inderdaad met die lange bladeren:

bitterewilg1136401470563910.jpg

maar ook de grauwe wilg:

grauwe-wilg82021470564433.

en de kruipwilg:

kruipwilg52511470563911.jpg

en nog wel meer soorten én kruisingen daartussen. Google maar eens op plaatjes

Waarschijnlijk staan ze wel bij jou in de buurt in dat Zuid-Hollandse polderlandschap, maar herken jij ze niet als zodanig

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Ja prachtig, die knotwilgen

Toevallig bestaat er wel een 'kat'wilg (Salix viminalis).

Pippi: misschien 'even' de tenen van Jorieke ophalen voor je mandjes, want ze heeft ze net geknot

Geplaatst:

Ah ja, die katwilg is heel anders ja.

Helaas kan je geen manden maken met onze tenen, door onze droge zandgrond en het ontbreken van een sloot, vertakken de takken snel en worden ze dik in plaats van lang. Je kunt er grove hekken mee 'vlechten'(vouwen) maar voor manden heb je de tenen nodig die groeien op bijna constant natte grond.

Geplaatst:

Geen idee, heb 'm ook in de kas staan bij de tomaten. Heb daar geen witte vlieg gezien maar weet ook niet of dat zonder de Nicandra wel het geval zou zijn geweest.

Maar mooi plantje in ieder geval.

Geplaatst:

Jorieke, je hebt gelijk, zwarte nachtschade. Blijkt hartstikke giftig. Dus je hebt mijn leven gered!!!!

Heb de plant er zojuist uitgetrokken, met besjes en al. Kan die wel op de composthoop (ivm met dat gif), of liever met het vuilnis mee?

Het doorzettingsvermogen van onkruid is bewonderenswaardig

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...