Ga naar inhoud

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik denk dus daslook te zien ook.

Het grasachtige, lintvormige, maar in het midden net wat bredere, net ff wat breder dan gras.

Staan er best veel.

Genoeg om zelf ff te checken. 1 blaadje/ sprietje plukken en aan ruiken: ui/ knoflookachtig ? : daslook.

Pol poten ergens. Blad verdwijnt de komende weken om in maart weer te verschijnen maar dan groter.

Wil je de knolletjes rooien ? Kan ook, maar nog ff wachten tot het blad verdort, dan rooien en echt gelijk herpoten ergens. Niet laten uitdrogen eerst.

Geplaatst:

Ik heb dezelfde zaadjes uit Lanzarote meegenomen. Heb er ook planten van (nu 3e jaar) en snachts vouwt hij zn blaadjes dicht. Is de Robinia Archives heb ik inmiddels achterhaald.

hier is de boom waar ik de zaden vanaf heb gehaald:

PICT3881acc93281402181679.jpg

Geplaatst:

image97811402241620.jpgimage29101402241621.jpgimage11351402241622.jpgimage65421402241623.jpg

Kan iemand mij vertellen wat deze plantjes zijn?

Ik heb 3 verschillende zaadjes gekregen op de Gezondheidsbeurs en weet niet meer wat dit is...

Geplaatst:

Die onderste rode is de Rode Tuinmelde, die kan je prima buiten in de volle grond zetten, hoeft niet in de kas. Wordt 1 - 1,5 m hoog. En is eetbaar.

De bovenste groene... gokje: Rucola?

Geplaatst:

Die groene , tweede foto , zou wel eens goudsbloem kunnen zijn. Ik zie overigens nauwelijks verschil met de groene van de eerste foto. Toch dezelfde planten misschien ?

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Weet iemand wat dit is (plantje met het grijze blad)?

Het groeit op mijn oprit.

Tussen de tegels zie je de rozetten als de plant klein is, rechts daarvan is hij in bloei.

DSC0179764461402256952.JPG

Geplaatst:

Zijn bij mij ook komen aanwaaien op de moestuin (geïdentificieerd in dit topic) en nu verhuist naar de tuin bij mn huisje. Heb ze ook in witbloeiende versie.

Geplaatst:

Dus hij heeft echt alleen maar sierwaarde?

Ik kan er via google nog niet echts iets over vinden, behalve dan dat Bernagie soms ook prikneus wordt genoemd, maar Bernagie is een hele andere plant... (en wel eetbaar).

Geplaatst:

Lychnis coronaria. Is hier al wel vaker langsgekomen. Prikneus dus ja. Sierwaarde.

En nee, is geen ' lamsoor' , wat vorig jaar wel beweerd werd.

Verder niks. Sier.

Geplaatst:

Gedee,

1 is volgens mij Kardinaalsmuts met onrijpe vruchten.

(Euonymus europaeus = Wilde Kardinaalsmuts)

2 weet ik niet

Geplaatst:

In onze tuin doen er duiven aan zaadverspreiding. Rond onze grote spar groeit er momenteel een hoopje tarwe maar ook een peulvrucht of iets dergelijks. Kan iemand zeggen of het sluimererwten of erwten of iets anders is? Misschien kan ik dan wel zaad winnen voor volgend jaar

Het lijkt ook een klimplant te zijn maar dat lukt niet zo goed in het gras natuurlijk

De bloemetjes:

IMG533393471402296147.JPG

De bladeren:

IMG533884081402296148.JPG

De vruchten:

IMG533793291402296205.JPG

Geplaatst:

Sier en mogelijk geurerwt....die ruiken heerlijk.

@ Bit en RvO: Dank!

Die gelderse roos stond even verderop met nog de rode vruchten eraan....daar hadden we het laatst al eens over gehad bij n ander topic. Ik had beide struiken niet met elkaar in verband gebracht ....vreemd dat verschil binnen 10 meter afstand.

Geplaatst:

Geedee, ik ben ook niet zeker. Misschien wil je beide fotos naast elkaar plaatsen hier ?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...