woldistel Geplaatst: 18 mei Geplaatst: 18 mei Inderdaad oogsten als ze klein zijn, 3 cm ofzo. Ik vond ze altijd wel lekker, ze smaken goed naar komkommer, maar had ze in de kas, die ze helemaal tot jungle omtoverden. (Bovendien lijd ik aan plukblindheid, heb ik met groene bonen ook last van en is met deze vruchtjes nog veel erger 😎 😂) 4 1 Quote
Dahli Geplaatst: 18 mei Geplaatst: 18 mei 2 uren geleden, woldistel zei: Inderdaad oogsten als ze klein zijn, 3 cm ofzo. Ik vond ze altijd wel lekker Fijn, een positieve insteek. Altijd leuk om te lezen als je iets voor het eerst probeert. 3 Quote
Tanja65 Geplaatst: 19 mei Geplaatst: 19 mei Oh gaaf @Dahli! Ja, ze zijn zo rauw alleen maar lekker als ze echt klein zijn, olijf maat. Groter kun je ze nog gebruiken zoals je courgette gebruikt; klein snijden en dan wokken of in een schotel oid. Courgette is 'zo' (rauw) ook niet lekker.  De mijne zien e trouwens een stuk minder florissant uit. Te lang in een te kleine pot gestaan. Maar dat komt vast nog goed. 2 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Tanja65 Geplaatst: 19 mei Geplaatst: 19 mei Op 18-5-2025 om 08:52, woldistel zei: Bovendien lijd ik aan plukblindheid Hoe herkenbaar! En ja, ik mis bij deze ook altijd wel een paar, al dat blad! Maar niet erg, dan heb je zaad voor volgend jaar.   2 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Petrasmoestuin Geplaatst: 19 mei Geplaatst: 19 mei @Dahli de plant groeide amper, wei nig blad, daarom waren ze niet lekker denk ik. Inderdaad wel heel erg klein geplukt. Quote
Dahli Geplaatst: 29 mei Geplaatst: 29 mei Inmiddels zijn ze gaan bloeien, overal trosjes met kleine bloemetjes. En: het eerste vruchtje is in de maak, zo’n 2 mm nu. Gaat razendsnel met deze planten, leuk! Met de hogere temperaturen van de komende dagen misschien wel heel binnenkort de eerste olijfkomkommer proeven.  2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.