Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De (lei)kruisbes die fuchsia-achtige bloemen geeft. Prachtig gezicht. Een beetje winterhard.

Iemand ervaring met de plant of smaak? Mis ik echt iets of is het te mooi om waar te zijn of valt de smaak tegen?

Ik heb gezocht naar de plant, stekken of zaden, maar tevergeefs..

Geplaatst: (aangepast)

Mij ook, en dat er staat dat de plant niet eetbaar is. Ik vind hem wel mooi overigens.

aangepast door Dahli
Geplaatst:

Is een sierstruik die niet voor de vruchten wordt gekweekt. Heeft een beschutte standplaats nodig (voor een muur op het zuiden of westen). De bloemen worden in het wild bestoven door kolibri's en dat kan een reden zijn dat er in Europa weinig zaad wordt aangezet. Andere oorzaak dat je niet aan zaad van deze plant kunt komen zou kunnen zijn dat er kruisbestuiving nodig is met een niet verwant exemplaar. Stekken schijnt overigens lastig te zijn en dat is waarschijnlijk de reden dat je deze soort niet meer ziet. Afleggen schijnt wel te gaan maar is meestal een langzaam proces wat meer als een jaar in beslag neemt aleer de aflegger wortels heeft gevormd.

• Thanks 3

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...