Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Gele- en Rode Muurpeper, Onsterfelijkskruid, Munt......


Aanbevolen berichten

Ik ben toch nog op zoek naar een aantal zaden of plantjes/stekkjes

 

* Gele Muurpeper

* er is ook een Rode Muurpeper, die wil ik ook

 

* Onsterfelijkskruid, en evt. ervaringen hiervan. Standplaats, groei en gebruik.

 

Ik lees ook best goede ervaringen over die chocolade munt, zou ik ook wel willen proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je wilt gele muurpeper, de gewone sedum acre?

Die is overal te vinden, vooral daar waar niets anders groeit. Langs wegen, op parkeerplaatsen, op platte daken ...

Weet waar je aan begint: Je raakt het nooit meer kwijt. Wel uitstekend geschikt voor een zonnig, arm, droog, steenachtig hoekje in je tuin. Geeft een mooi tapijtje.

http://www.floravannederland.nl/planten/muurpeper/

 

Hier een foto van een tegeldak (met GSM, vanaf mijn werk in Den Haag). Muurpeper (en teunisbloem) is het enige dat daar wil groeien.

muurpeperhtchd89621339321944.jpg

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, die bedoel ik

 

We hebben een muur om de vijver en na wat zoekwerk leek het me wel leuk om dit tussen de stenen te proberen. Juist ook omdat het groen blijft in de winter. Het kan woekeren, maar doordat de plant bovengroondse uitlopers maakt is dat eenvoudig een beetje in te perken. Vandaar dat ik dacht LEUK

 

Is niet zo'n hele goede keuze dus?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Rantje,

 

Ik heb onsterfelijkheidskruid staan, alleen heeft ie in de winter in de kas nogal een opdonder gehad, dus hij is nu nog vri klein.

Ik wil wel proberen of ik een stekje kan nemen voor je?

Chocolademunt heb ik ook een heleboel.

aangepast door Gast

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is niet zo'n hele goede keuze dus?

Gewoon doen. Mensen met een "tuin" die bestaat uit uitsluitend betegeling hebben er een hekel aan. Kleine enge groene dingetjes tussen de tegels, die moeten natuurlijk weg! Helaas voor hun is juist onder die omstandigheden dit plantje bijna niet dood te krijgen.

 

Als je er echt niet aan weet te komen, wil ik me wel, met hulp van de beveiliging, door het raam op mijn werk proberen te wringen, een paar stekjes te nemen, en die aan je opsturen.

Veel makkelijker is het, zeker nu je de habitat kent, om in je omgeving om je heen te kijken. Je verkrijgt dan veel meer stekjes dan ik je wil/kan opsturen.

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb onsterfelijkheidskruid staan, alleen heeft ie in de winter in de kas nogal een opdonder gehad, dus hij is nu nog vri klein.

Ik wil wel proberen of ik een stekje kan nemen voor je?

Chocolademunt heb ik ook een heleboel.

 

Heel graag, lijkt me een leukerd en je kan er thee mee maken

 

Zou tripmadam kiezen vergelijk baar plantje als muurpeper maar topjes ook nog eetbaar.

Ik ga ook tussen spleten van stenen deze tripmadam zetten.

 

Gezocht en gevonden met Google, das idd. een leuke ook. Kan alleen niet vinden of hij in de winter z'n blad verliest. Grappig eigenlijk, nog nooit van gehoord maar het klinkt echt leuk

 

Als je er echt niet aan weet te komen, wil ik me wel, met hulp van de beveiliging, door het raam op mijn werk proberen te wringen, een paar stekjes te nemen, en die aan je opsturen.

Veel makkelijker is het, zeker nu je de habitat kent, om in je omgeving om je heen te kijken. Je verkrijgt dan veel meer stekjes dan ik je wil/kan opsturen.

Super, ik ga wel even kijken waar ik het kan vinden maar mocht ik het zelf vinden wil ik wel graag een foto hoe je door het raam klimt natuurlijk

 

Ik heb wel chocolade munt voor je. En eventueel dan ook tripmadam (zoals Hans voorstelt) en/of allium senescens glaucum die ook groen blijft en eetbaar is. En mooi laag blijft. Die heb ik zelf tussen een los gestapelde bakstenen muur gedrukt.

Heel graag Jorieke

Die allium ook even gegoogled, ziet er leuk uit en heeft echt mooie bloemen.

Is daar ook iets eetbaars aan?

Op 't net staat er wel dat hij voedzame bodem wil, maar bij jou krijgt hij ook 'niets' ?

 

Ik heb Marrokaanse munt opgestuurd gekregen durude iets langer dan gepland dat het binnen was maar dat ziet er wel wat triest uit, staat in een pot en is nog net niet dood. Wel heel leuk al die muntsoorten. Ik heb ook munt van de Aldi, weet iemand welke dat is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Rantje,

 

Ik heb onsterfelijkheidskruid staan, alleen heeft ie in de winter in de kas nogal een opdonder gehad, dus hij is nu nog vri klein.

Ik wil wel proberen of ik een stekje kan nemen voor je?

Chocolademunt heb ik ook een heleboel.

 

Hoi Gemma, ik was in de veronderstelling dat mijn plantje onsterfelijkheidskruid winterhard was maar ik lees dat jij hem in de kas laat overwinteren. Is dat uit voorzorg of uit ervaring?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...