Frans Geplaatst: 13 maart Geplaatst: 13 maart 16 minuten geleden, rorror zei: 25 minuten geleden, Frans zei: Zie onderstaande quote die afkomstig is van een perlietfabriek in de V.S. Als het bij de perliet fabriek vandaan komt moet het niet zo'n probleem zijn. Behalve als daarna de perliet gebruikt is om afval stoffen op te nemen. Maar dan zou het afgevoerd moeten worden als vervuild matriaal. Misverstandje ? Ik heb een quote gebruikt van perlietfabriek Hess en niet geïnsinueerd dat het aangeboden perliet daar rechtstreeks vandaan zou kunnen komen. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
rorror Geplaatst: 13 maart Geplaatst: 13 maart 2 uren geleden, Frans zei: Ik heb een quote gebruikt van perlietfabriek Hess en niet geïnsinueerd dat het aangeboden perliet daar rechtstreeks vandaan zou kunnen komen. Klopt, maar wel gezegd dat van marktplaats eventueel vervuild kan zijn, en ik dacht dat je in combinatie met die quote dat wou onderbouwen. Ben het er verder met je eens, dat als je het van marktplaats afhaalt, wel moet kijken of het niet vervuild is. Hoewel ik ook zegt dat het "niet zo'n probleem moet zijn" om bouw perliet te gebruiken, zullen de kwaliteitseisen van bouw of landbouw gebruik ook anders zijn. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
donaldk Geplaatst: 14 maart Geplaatst: 14 maart Ach ja afval gips(plaat) wordt in landbouw juist hergebruikt. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Brabantse Tuinprins Geplaatst: 15 maart Geplaatst: 15 maart Ik ben het met Frans eens dat het zeer opmerkelijk is dat op Marktplaats (gebruikt?) perliet zeer goedkoop wordt aangeboden terwijl als je een zak koopt je de hoofdprijs betaald. Ik vermoed dat het goedkope perliet van Marktplaats gebruikt is als substraat in de tuinbouw (groente?) en dat het na een aantal kweken te hoge gehaltes aan zout bevat van de bemesting zodat het niet meer gebruikt kan worden voor een teelt. Afvoer is waarschijnlijk een prijzig verhaal dus men zoekt naar goedkope manieren om er vanaf te komen. Ik zou dat spul dus nooit in de volle grond gebruiken. Ik gebruik Perligran van Knauf, is RHP gekeurd. Ik meng het door potgrond voor planten die gevoelige wortels hebben, afgelopen jaar goede ervaringen mee gehad. Ik ben echter terughoudend met perliet bij zuurminnende planten. Op de een of andere manier verbind ik Knauf met kalkachtige producten en zoals bekend mag zijn haten zuurminnende planten kalk. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.