dennislp Posted June 11, 2012 Posted June 11, 2012 Veel planten hebben hier last van de larven van de mineervlieg.. Ik vroeg me af: Kan een larf van een blad naar een ander blad gaan? Of blijft één larf altijd in het zelfde blad?Bij dat eerste dan zou het dus wel belangrijk zijn om blad te pukken.. anders niet... Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
RobO Posted June 22, 2012 Posted June 22, 2012 ze blijven in één blad, zie http://www.pcsierteelt.be/hosting/pcs/pcs_site.nsf/0/EFEA0046F46C02A0C1256FFC0024086E/$file/nieuwsbrief%208%20Mineervlieg%20afgewerkt.pdf maaruh.....als je de bladeren niet verwijdert kweek je natuurlijk wel nieuwe mineervliegjes...... Quote
Eefje78 Posted June 23, 2012 Posted June 23, 2012 Ik zou het blad wel verwijderen. Vorig jaar had ik ze heel veel in de spinazie. Eerst deed ik niets, maar toen breidden ze zich supersnel uit. Vervolgens ben ik consequent alle aangetaste spinazieblaadjes gaan verwijderen (pokkewerk... ) en kreeg het toen wel min of meer onder controle. Quote
dennislp Posted June 23, 2012 Author Posted June 23, 2012 Bedankt voor de antwoorden, zal dan toch het aangtaste blad verwijderen. Zal veel werk worden, maar als het helpt.. : Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Recommended Posts