Marjon dW Geplaatst: 2 april Geplaatst: 2 april Hoi! Na een aantal jaren twijfelen over een kas in mijn kleine moestuin (3,2x4,5 meter), gaat hij er komen! Wie wordt er niet enthousiast van Ben Vanheems van het youtube kanaal GrowVeg? In onderstaand filmpje is hij ook heel enthousiast over louvreraampjes / lamellenraampjes. Veel leden hier hebben kassen van Dave Storm en Stappaerts, maar deze hebben geen louvreramen. Hoe denken jullie hierover? Nog wat andere vragen: - Heeft iemand ervaring met de Royal Well Mary serie (geen louvreraampje)? en de Qube serie (wel met louvreraampje, maar wat lager)? - Welke hoogte is minimaal handig wanneer je tomaten tot de nok zou willen leiden langs touwen? - Wat is een handige diy voor een (wegneembare) kweektafel? - De kas komt deels langs een tuinhek waardoorheen klimop groeit te staan. hoeveel ruimte zou tussen de klimop en de kas handig zijn? - Hoe is jullie ervaring met het aansluiten van de goten op een regenton; hoe nodig/handig is de bijbehorende set van de kas? - Kun je een automatische raamopener ook later installeren? Het zijn meer vragen dan ik dacht. Alvast dank voor de input! Groet, Marjon Quote
Tanja65 Geplaatst: 2 april Geplaatst: 2 april Mooie plannen! Voor je kweektafel; ik denk op dit moment zelf aan een oude behangtafel op stoeptegels. De stoeptegels geven stevigheid aan de poten/schragen, de tafel is lekker lang en smal, en kan super compact ingeklapt. Ben benieuwd naar jouw oplossing. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Marjon dW Geplaatst: 3 april Auteur Geplaatst: 3 april Dat is een makkelijke oplossing zeg! Ik wil in ieder geval iets wat ik weg kan halen, zodat ik ook de ruimte in de zomer kan gebruiken in de volle grond. Quote
driepinter Geplaatst: 3 april Geplaatst: 3 april Leuk idee. Ik heb onlangs zelf een kasje van hout geimproviseerd , die heeft geen lamellenraampjes, ook geen goot. Wel heb ik er een 2ehands raamkozijntje van marktplaats in gezet aan het uiteinde van de kas, zodat het lekker kan doorluchten als ik zowel de deur als het raampje laat openstaan. Hopelijk is dat genoeg. Want ik hoor her en der dat tomaten niet alleen een groeistop krijgen als het te koud is , maar ook als het te warm is. De tijd zal het moeten leren of het niet veel te warm wordt in de zomer, en of ik dat kan opvangen met bijv. schaduwdoeken of witkalken, of dat ik alsnog raampjes moet bijmaken, Een tomatenplant kan zomaar 2 meter hoog worden en dat zou een mooie hoogte zijn, zodat je zelf ook niet steeds hoeft te bukken. Maar je hebt maar een klein tuintje, en het is dan maar net wat voor kasje er op de markt is die je graag wil hebben en wat je budget is. Het is ook geen heel grote ramp als de hoogte lager is, het is alleen gemakkelijker. Ik zou wel zorgen dat je rondom je kasje kunt blijven lopen, dat hoeft geen heel breed pad te zijn maar je moet wel in staat zijn om een ruitje te vervangen ofzoiets zonder halsbrekende toeren uit te moeten halen. Een automatische raamopener kun je vast ook later installeren. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.