Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Bittere snackkomkommer


Marlein

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

 

Vandaag is helaas een snackkomkommer om geknakt. Er hing een redelijke snackkomkommer aan. Mijn dochters hebben deze komkommer met smaak opgegeten. Van dezelfde zaadjes hebben we nog 2 komkommers. Bij de komkommer die bij mijn dochter in de mm bak staat, hing ook een redelijke komkommer, maar die werd wat gelig. Ik dacht er verstandig aan te doen die dan ook maar te oogsten en op te eten. Echter deze komkommer was erg bitter. Wat kan dat zijn? Zullen we maar de hele plant verwijderen? Waarom smaakt de ene komkommer bitter en de andere niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wat voor Komkommer je hebt? Een Turkse Snack?

 

Als dat zo is is het een zaadkomkommer die je hebt gegeten, en die zijn idd bitter...

 

Je ziet het bij Snackkomkommers niet goed, bij andere soorten worden ze dik, net een soort bekerkalebas. Die kan je beter maar gauw eraf halen zodat je goede komokmmers wel goed doorgroeien...

 

Maar als je een soort hebt die zelfbestuivend zijn, zoals ik die heb, krijg je eigenlijk alleen maar goede komkommers...

 

Kijk ook even hier naar: http://www.mooiemoestuin.net/komkommer.htm

 

gr Anton

In een groen, groen, knollen, knollenland...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet welke soort het is. Hij zat in een zakje wat dan weer bij zo'n leuk kweek-je-eigen-groenten-in-blik blikje zat. Alle zaadjes zijn uit dat pakje en de ene plant levert dus een bittere komkommer en de andere een goede?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bitterheid wordt meestal veroorzaakt doordat de plant geen geleidelijke opkweek heeft gehad. Denk aan te weinig water, hoge temperaturen of beperkte bemesting. Bitterheid is vaak ook ras afhankelijk. Je moet dus de oorzaak zoeken in de groeiomstandigheden maar je hebt ook een goede kans dat de volgende komkommers wel gewoon prima zijn. Als het een terugkomend probleem is probeer dan volgendjaar een ander ras (er zijn speciale rassen die minder snel bitter worden).

 

Andere oorzaak is de bestuiving zoals antione aanhaalt. In deze post nog wat achtergrond informatie: https://www.moestuinforum.nl/komkommervruchtjes-sterven-af-t5584.html#p101475.

 

Overigens zeg je dat de komkommer al wat geel aan het worden was, dat klinkt sowieso al niet zo heel smakelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...