appelvrouw Posted June 21, 2012 Share Posted June 21, 2012 Aangemoedigd door de goede resultaten met de Hinnomaki kruisbes ben ik -voor mijn nieuw aan te leggen bessenveld- op zoek naar meeldauwresistente zwarte bessen. Eventueel ook stekken ruilen... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 22, 2012 Share Posted June 22, 2012 kom je hier wel eens langs op reis naar kleinstad? http://www.lusthof.org/index.php?option=com_content&task=view&id=36&Itemid=65 verder heb ik nu 3 jaar zwarte bessen zonder meeldauw, soort onbekend, maar als je wilt kan ik wel wat stekjes snijden, ze staan naast wat alsemstruikjes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 22, 2012 Author Share Posted June 22, 2012 Dank je wel Robo! Wat leuk dat je me de link stuurt van Lieven David wiens tuinperikelen een tijdje in Seizoenen stond, en die ik ieder voorjaar weer lees voor de adviezen. Het is omrijden, ik zag dat hij ook stekjes opstuurt. (Ik zou trouwens graag eens naar zijn tuin, en ook een dagje meewerken..een inspirerend figuur)Dank je voor je aanbod van stekjes. Denk jij dat je meeldauwvrij bent omdat er alsem naast staat, of schreef je dat om een andere reden. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 22, 2012 Share Posted June 22, 2012 Ik heb alsem tussen de bessen (kruis- zwarte, josta, japanse wijn-) staan omdat het schimmels zou kunnen voorkomen, heel soms maak ik aftreksel om te spuiten, voor je weet nooit.... Maar zoals altijd, ik weet niet zeker of dat de reden is dat de bessen niet ziek worden; omdat alsem vrij sterk groeit krijgt het wat extra koemestkorrels, anders steelt ie het van de bessen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts