Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Ik heb een moestuin van 100 vierkante meter overgenomen, met een kas van 6 vierkante meter. Hij is verwaarloosd en helemaal overwoekerd door grassen en onkruid.

Eigenlijk te groot om met karton af te dekken, soms zie ik ook wel eens landbouwplastic als afdekking. Werkt dat ook?

Geplaatst:
Ik heb een moestuin van 100 vierkante meter overgenomen, met een kas van 6 vierkante meter. Hij is verwaarloosd en helemaal overwoekerd door grassen en onkruid.
Eigenlijk te groot om met karton af te dekken, soms zie ik ook wel eens landbouwplastic als afdekking. Werkt dat ook?

Ik heb op een weiland 3 bedden (samen 140 m2) gemaakt met karton. Karton verzamelt en 12 kuub compost laten komen. Ging prima. Maar dat was bij huis. Als je tuin slecht bereikbaar is, wordt het een ander verhaal. Plastic kan denk ik wel maar dat wordt wel een langdurige klus.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Plastic (of worteldoek) werkt ook prima maar dan moet je wachten tot alles dood is voor je verder kan.

Het voordeel van karton is dat je er met een laag compost erop meteen in kunt zaaien/planten.

Je kunt natuurlijk ook beide doen. Een deel karton om meteen van start te gaan en de rest afdekken voor later.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic