Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Paprika's in bloei maar kleine planten


prettig gestoord

Aanbevolen berichten

Hier staan de paprika's in bloei, maar de maximale hoogte is op z'n best 30cm per plant! Het zijn dezelfde zaden die ik al jaren oogst uit puntpaprika's, en een aantal kleuren Bell peppers en chillypepers. Enig idee hoe dat kan? Normaal gesproken zijn de planten wel een dikke 70cm voordat er maar een bloem te zien is. Kan me ook niet voorstellen dat dit bevorderlijk is voor de vruchten, die zijn hier van de puntpaprika's normaal gesproken wel een cm of 15 tot 20 centimeter.

Ze staan in de volle grond geplant op de moestuin, voldoende water, geen verse mest gegeven onder een kooiconstructie

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een paprika heeft warmte nodig om te groeien. Daar ontbreekt het al een paar weken aan. (onder de 15 graden groeien ze dus niet)

Als de temperaturen omhoog gaan gaan ook je planten de hoogte in.

 

De planten die ik eerder naar buiten gedaan heb zijn ook nog steeds kleiner dan die toch nog wat langer binnen gestaan hebben.

 

Ga ervan uit dat ze er verder gewoon gezond uit zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn enkel wat aangevreten door de slakken maar zijn nauwelijks gegroeid in de weken dat ze nu uitstaan. De paprika's in potten doen het wel iets beter maar ook niet overweldigend. Broccoli doet het heel veel beter in potten, net als de courgettes trouwens!!

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...