prettig gestoord Posted June 25, 2012 Posted June 25, 2012 Hier staan de paprika's in bloei, maar de maximale hoogte is op z'n best 30cm per plant! Het zijn dezelfde zaden die ik al jaren oogst uit puntpaprika's, en een aantal kleuren Bell peppers en chillypepers. Enig idee hoe dat kan? Normaal gesproken zijn de planten wel een dikke 70cm voordat er maar een bloem te zien is. Kan me ook niet voorstellen dat dit bevorderlijk is voor de vruchten, die zijn hier van de puntpaprika's normaal gesproken wel een cm of 15 tot 20 centimeter. Ze staan in de volle grond geplant op de moestuin, voldoende water, geen verse mest gegeven onder een kooiconstructie Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Rantje Posted June 25, 2012 Posted June 25, 2012 Een paprika heeft warmte nodig om te groeien. Daar ontbreekt het al een paar weken aan. (onder de 15 graden groeien ze dus niet)Als de temperaturen omhoog gaan gaan ook je planten de hoogte in. De planten die ik eerder naar buiten gedaan heb zijn ook nog steeds kleiner dan die toch nog wat langer binnen gestaan hebben. Ga ervan uit dat ze er verder gewoon gezond uit zien? Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
prettig gestoord Posted June 25, 2012 Author Posted June 25, 2012 Ze zijn enkel wat aangevreten door de slakken maar zijn nauwelijks gegroeid in de weken dat ze nu uitstaan. De paprika's in potten doen het wel iets beter maar ook niet overweldigend. Broccoli doet het heel veel beter in potten, net als de courgettes trouwens!! Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Wendy0411 Posted June 25, 2012 Posted June 25, 2012 Haha, hier hetzelfde! Plantje is nog maar heel klein, maar zit helemaal vol met knoppen... Prachtig, maar ik maakte me ook een beetje zorgen eigenlijk... Het komt dus nog wel goed, die temperatuur moet gewoon omhoog! Quote
Recommended Posts