Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Forum software update op 6 nov

Featured Replies

Geplaatst:
25 minuten geleden, rorror zei:

Binnenkort wordt het mogenlijk de Moestuin Forum App via de website te installeren. Voor Android en voor Iphone.

Wat fijn! Ik ben erg benieuwd.

Geplaatst:

Die Moestuin Forum App lijkt me iets voor @Mellie om te testen.

Geplaatst:

Wat ben jij toch een kei @rorror De site vind ik al geweldig. Straks nog mooier.

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:

De website is straks even max 5min niet bereikbaar (om 18:45), we gaan een kleine update doorvoeren. Waarna het daarna mogenlijk wordt om de Moestuin Forum App te installeren. Op de apparataten welke ondersteund worden, zal dan boven aan de website een melding te komen te staan om de app te kunnen installeren.

Dit is voor het eerst dat we dit gaan gebuiken. Eventueel zitten er nog wat kinderziektes in. Dus de feedback is welkom!

Geplaatst:

De update is doorgevoerd.

De handleiding om de app te installeren zal ik online plaatsen in de komende uren. Ik kan dit helaas nog niet door voor de Iphone/Ipad.

Zou iemand met een iPhone of Ipad de printscreen kunnen maken vanaf deze melding en deze in een prive bericht aan mij toesturen?
dopus_4QjNI7IeyY.png

Laat wel even weten in dit topic als je dat gaat doen, zodat niet meerdere mensen tegelijk dit gaan doen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Geplaatst:

Ik had gisteren de app gedownload op mijn Android telefoon en het werkt goed.

Geplaatst:

Ik zit nu ook in de app. Leuk!

Geplaatst:

Ik kan geen app vinden…. 6c8cd1c8f610d3e9ad3f423e3a72d375.png

Als ik moestuinforum aan elkaar typ, krijg ik de app van indeed vacatures zoeken…

Geplaatst:

@Mellie Helaas staan we niet in de Apple Store of Play Store.

Als je in safari naar moestuinforum toe gaat.
Zou je deze melding moeten zien:

image.png

Als je dan op meer informatie klikt, krijg je de handleiding te zien hoe je deze kan installeren op jouw smartphone.

Geplaatst:
15 uren geleden, rorror zei:

Laat wel even weten in dit topic als je dat gaat doen, zodat niet meerdere mensen tegelijk dit gaan doen.

Ik heb je de gevraagde printscreen toegestuurd.

Geplaatst:

Iemand gunde ons extra tuin-tijd en trok de stekker eruit?

Geplaatst:

Ik kreeg zojuist weer de melding. Ik heb een ticket aangemaakt bij software ontwikkelaars, dat er iets goed fout gaat na de update.

Geplaatst:

Vandaag de gehele tekst editor naar het Nederlands vertaald. Ik hoop hiermee dat de editor een stuk duidelijker is geworden.

image.png

image.png

Geplaatst:

ik heb helemaal geen meldingen van tapa gehad dat je moest inloggen met e-mail

Ik heb tapa van mijn mobiel afgegooid want werd vandaag na de zoveelste poging om een foto te uploaden, eraf geknikkerd. Ga het, in elk geval voorlopig, niet meer gebruiken. Ben er klaar mee

Op 15-6-2025 om 22:47, loes zei:

Heb je door tapa alle meldingen gemist dat er vanaf 1 juni met email moet worden ingelogd?

Geplaatst:

Op 5 aug nog een laatste reactie gehad van Tapatalk.

Beste Rorror,

Ik heb dit naar onze technische dienst verzonden zodat ze een kijkje kunnen nemen.

MVG,

Chris

Tapatalk Klantendienst

Maar vind wel dat het oplossen veels te traag gaat.

Geplaatst:

Goed bezig @Mellie, het forum zelf is echt zoveel beter en problemen worden veel sneller opgelost.
Het zal even wennen zijn dus je iets mist of niet kan vinden, vooral laten weten dan helpen we je op weg.

We konden hier op het forum direct zien wanneer wisselde tussen moestuinforum app en tapatalk dus stiekem teruggaan kan niet ;-)

Geplaatst:

Ahahaha nou als ik terug ga doe ik dat niet stiekem hoor 😉 ik vind foto’s plaatsen met tapa een stuk fijner… maar goed. Ik ha er vast aan wennen @loes

Geplaatst:

Dat zegt mij helemaal niets "tapa" wil voor mij zeggen: een lekker hapje. Ik kan er ook niets over vinden, is er een site dan, en watvoor voordelen heeft die site? @Mellie

Geplaatst:

Nee, tapatalk is een app. Gebruikte ik vroeger ook. Daar krijg je meldingen als je getagd wordt of als er gereageerd wordt op een topic wat je volgt. Op de mobiele site niet, maar binnenkort in de app wel (nu staat de MTF app nog niet tussen de apps voor de app-meldingen (Samsung S25 edge met android)).

Maar foto's plaatsen op tapatalk was een crime, althans op mijn vorige telefoons (ik geloof Xiaomi 9 en 11). Eerste upload werkte vaak niet, en moest dan nogmaals uploaden.

Geplaatst:
Op 7-8-2025 om 22:42, acpronk zei:

Op de mobiele site niet, maar binnenkort in de app wel (nu staat de MTF app nog niet tussen de apps voor de app-meldingen (Samsung S25 edge met android)).

Als je naar meldingen toegaat. Dan boven in het tandwiel aanklikt.

Dan zie je een grijze balk bovenaan. "Push meldingen inschakelen." Dan krijg je een popup op je apparaat om deze in te schakelen.

Dan onder elke settings zoals, Mijlpalen, Berichten, Vermeldingen en mijn Berichten. Moet je de optie Push of "Notificatielijst+push" aanzetten.

Als het goed is staat dan nu wel de MTF app tussen app-meldingen.

Je kan dat nog controleren, door het icoon op buroblad van telefoon even vast te houden, dan krijg je optie met "Site instellingen". (kan wat anders heten want ik heb niet dat zelfde toestel.)

Geplaatst:

Bedankt, heet inderdaad site-instellingen. En van daaruit kan ik het wel aan zetten.

Maar het staat nog niet onder de app-meldingen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.