Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst:

Ik heb gezocht maar weet niet goed waar ik dit mag plaatsen..🤔

Ik had al tijdje gezien dat de bosbessen in “mijn” bos 😉 rijp waren .

Vanochtend de tijd genomen om een portie voor mezelf te plukken. 😍

Heerlijk om te doen alleen al voor alle herinneringen aan vakantie bij oma “uit de Achterhoek” 😍

Ja ik weet allerlei “ gevaren” met wildpluk.. 😬 dus in zeef onder de hete kraan.. en verwerken in gerecht wat verhit word.👍😊

Meestal bosbessen pannenkoek zoals mijn oma dat deed;

Papje van bloem, melk en schepje suiker … dikte op gevoel… bessen erdoor…

Pan met klontje boter verhitten en beslagje erin gaar bakken.. ik draai nog ff om…schuif op een bord… bestrooi met wat poeder suiker uit de bus… en smullen!!😋

Toch wel fijn dat ik dat nu niet meer voor 5 kids hoef te doen😉….

Was vroeger altijd een heerlijk “buiten op de camping bakken” lunch gerecht….😍🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🌻🌱

IMG_4652.jpeg

IMG_4648.jpeg

IMG_4650.jpeg

IMG_4651.jpeg

Geplaatst:

Oohh…ben jij dat die me altijd voor is met plukken! 😉😂

Water loopt me in de bek trouwens!

aangepast door jootje

Geplaatst:
  • Auteur

🤣🤣🤣 Er zijn opvallend veel bosbessen dit jaar Jootje.. voordat ik dat weg geplukt heb…😅

Maar ga toch nog wel keer om maaltje door de yoghurt… en dan eerst ff hangop maken want dat vind ik dan toch wel het lekkerst 😋🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🌻🌱

Geplaatst:

Vorige week wel wat gezien bij het Paleis achter. ( bos bij de padvinders) maar had het idee dat er daar al iemand was geweest….

Geplaatst:

Heerlijk. Ik ging vroeger altijd bosbessen plukken in het bos naast de camping de 7 linden, wel goed op teken controleren na de pluk!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

@appelvrouw daar ging ik vroeger wel eens hulzen plukken, waar nu de fietscrossbaan overheen ligt.. Gevaarlijk bosje, niet alleen met de teken.

Geplaatst:

Ik heb er geen beeld van, van die crossbaan, ben er lang niet meer geweest.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
  • Auteur

“Bij het paleis achter” @jootje nu valt het kwartje!!…😅 ff wat speurwerk gedaan en nu weet ik waar jij jouw tuin hebt😊

Grappig ben ik voorjaar samen met mijn vriendin nog rondje over wezen lopen… zo gezellig zo’n complex!😍

Wat zitten (zaten) jullie allemaal dichtbij…; De Zeven Linden heb ik jaren met mijn oude caravan gestaan!! 😍🌱👩‍🍳🐓🌱🌻🌱

aangepast door Vrouwholle

Geplaatst:

@appelvrouw de herinnering is het beeld om te koesteren.

Ben zelf om op het wildpluk thema in te haken, vaak op het Stroese Zand te vinden. Stuifzand, heide, militair oefengebied, maar een openbaar toegankelijke weelde aan natuur. Bosbes stekjes, en dan het liefst losgereden stekjes. Geen nieuwe pluk, maar thuis voor opkweek voor een volgend jaar- herplanten van nakweek is een van de doelen. (Ook om "biologisch bespoten" (vos etc) fruit te vermijden..) wel een pittige wandeling, rul zand, zeker met de huidige hitte af te raden.

Heb zo ook een mooie vliegden staan, die losgereden was, te dicht op het pad voor de militaire voertuigen. De rest van de zaailingen is vergaan, maar deze staat mooi in zijn pot met een laagje mos bovenop, en een symbiotische schimmel onderop. Ook wildpluk, maar dan.. niet eetbaar en voor de langere termijn.

Geplaatst:

Vroeger ging ik samen met mijn moeder bosbessen plukken in het bos dat vlak bij mijn ouderlijk huis is. Maar nu al jaren niet meer gedaan. Ik denk er rond deze tijd altijd even aan terug. Misschien toch weer eens gaan doen.

Geplaatst:

In Spanje konden wij altijd heel veel bramen plukken, wel 3 grote sla tupperware bakken vol. Ook in het bos waar wij eerst woonden in Duitsland. Wij hadden zelf ook bramenstruiken maar die deden het nog niet zo goed.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.