prettig gestoord Geplaatst: 29 juni 2012 Geplaatst: 29 juni 2012 Ik wilde een oogstrijpe gele courgette eraf halen maar toen ik hem plukte was hij echt kei en keihard. Van binnen was hij een stuk hol en de schil was wel een 3/4 mm dik en bijna leerachtig. De plant zit behoorlijk vol met courgettes, zien er prachtig uit maar allemaal keihard van klein naar groot.Herkent iemand dit en wat kan ik eraan doen dat het wel normale courgettes worden? Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
thea Geplaatst: 30 juni 2012 Geplaatst: 30 juni 2012 Ik weet het niet zeker.Maar misschien is er een kruizing geweest met een calabas.(vorig jaar)Die zijn keihard. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
eva1986 Geplaatst: 30 juni 2012 Geplaatst: 30 juni 2012 Of is het misschien een Kalebas?? (foto? van vrucht en plant) Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
prettig gestoord Geplaatst: 30 juni 2012 Auteur Geplaatst: 30 juni 2012 Hierbij een foto, het is echt een courgette groeit ook als dusdanig geen verschil met een groene! Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Rantje Geplaatst: 30 juni 2012 Geplaatst: 30 juni 2012 Het kan een bevruchtingsprobleem zijn Sowieso is het zo dat hoelanger hij hangt des te harder de schil wordt. Het duurt maar een paar dagen van bloem naar vrucht.Hij heeft best een kleine pot en dan met zoveel vruchten eraan zou het ook kunnen zijn dat ze watergebrek hebben, vruchten bestaan voornamelijk uit vocht, als hij dus even een tekort heeft worden ze hard en droog en kunnen ook holle ruimtes ontstaan. Ik zou ze sowieso allemaal oogsten, kan hij zijn energie steken in nieuwe bloemen.Denk dat het een beetje komt dat hij het niet helemaal naar zijn zin heeft Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Erny Geplaatst: 30 juni 2012 Geplaatst: 30 juni 2012 Ik ga mee met wat Rantje zegt. Mijn gele courgettes staan op volle grond met volop water aan hun voeten. De schil is wel wát steviger als van de groene (daarom zijn ze ook goed te bewaren) maar keihard worden ze bij mij niet. Quote
Claudia69 Geplaatst: 30 juni 2012 Geplaatst: 30 juni 2012 Ik denk dat die pot veel te klein is om mooie, sappige vruchten te maken en dat je plant uit stress zo snel mogelijk zaad probeert te maken (en dus ook harde vruchten krijgt) om te overleven. Ik zou de courgettes ook allemaal oogsten en de plant in een pot zetten die zeker vier keer groter is. In de tuin krijgen die allemaal een vierkante meter. Quote
prettig gestoord Geplaatst: 30 juni 2012 Auteur Geplaatst: 30 juni 2012 Ik kweek al jaren in die pot courgettes altijd met prima gevolg, de gele courgettes in de volle grond op de moestuin vertonen precies dezelfde harde schil. De groene staan in een soortgelijke pot en doen het prima, vandaar ook mijn vraag. Dit is het eerste jaar dat ik deze gele heb, heb gewoon zaad bij de handelaar gekocht trouwens en heb geen kalebassen in de buurt staan zowel niet bij huis als op de moestuin. Ik kijk het nog even aan en anders gaan ze er gewoon uit en houden we het bij groene. Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Sandrasan Geplaatst: 1 juli 2012 Geplaatst: 1 juli 2012 (aangepast) Wat is het ras van je gele courgettes?Mijn Yellow Golden (die ik ook voor het eerst kweek) worden ook wat harder dan ik gewend ben van de groene. En ze blijven veel kleiner... De smaak vind ik ook niet denderend trouwens. Ik heb vorig jaar wel eens gele courgettes gekregen en vond die heerlijk maar weet daar het ras niet van.Iemand misschien een suggestie voor een lekkere gele courgette ras? [edit 06-09-2012] Aanvulling: de courgettes die later aan de planten kwamen (en nog komen ) zijn wel normaal gegroeid, met een normale dikte van de schil en normale -lekkere- smaak! 6 september 2012 aangepast door Gast Quote
Erny Geplaatst: 1 juli 2012 Geplaatst: 1 juli 2012 Ik heb Gold Rush F1 en die beviel vorige jaren uitstekend. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.