Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

Hoihoi,

Ik heb een klein probleempje; ik heb vrijdag een aantal tomatenplanten van de kas naar de buitenlucht verplaatst, en nu hangen de bladeren slap. Ik weet dat ze veel water nodig hebben, maar ik geef ze elke dag wat. Ik weet niet of ze het gaan redden ...Zijn er tips?

Xxx'jes, Miss. Piggy

Love is in the air tonight... So i wish i can fly.

Geplaatst:

Zijn de planten voldoende afgehard?

Zijn de planten recent bemest met iets?

Zijn de potten groot genoeg of staan ze in de volle grond?

Waren de planten verder gezond, eventueel waren de wortels mooi wit bij uitplanten?

p.s. het bijvoegen van een foto is altijd handig bij vragen waar er iets mis met een plantje is.

Geplaatst:
  • Auteur

Volgens mij zit dat afharden wel goed. Ze stonden in een kas, en die staat weer buiten. De kas stond altijd beetje open. Wortels zagen er ook goed uit en ze staat in de volle grond. Bemesten heb ik hiervoor nooit gedaan, ging altijd prima. Moet maar eens proberen dan.

Love is in the air tonight... So i wish i can fly.

Geplaatst:

Het verschil tussen buiten en in een kas die wel of niet openstaat zo nu en dan is erg groot....

Dus waarschijnlijk is de klap toch te groot, ze krijgen ook ineens wind om hun oren, uitdroging misschien omdat de wortels ook nog moeten herstellen???

Denk dat ze zich wel herstellen, niet te veel water geven trouwens. Beter een grote slok dan steeds een beetje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic