Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Indeling tuin en wat nog zaaien?

Tonnyke

Recommended Posts

Zoals een aantal van jullie vast al gelezen hebben ben ik nieuw op het forum. Onlangs ben ik besmet geraakt met moestuin virus.

Het begon allemaal met een aantal tomaten en knoflook planten in mijn eigen tuin. Een maand geleden mezelf dan toch maar een ingeschreven voor een volkstuin. Afgelopen weekend was het dan eindelijk zover een moestuin van 200 m2.

Aangezien het mijn eerste seizoen is weet ik nog niet echt wat ik moet doen met de indeling van de tuin? Wel of geen kas? Hoe de velden in te delen enz...

En wat zou ik nu nog kunnen zaaien? Heb inmiddels als wat sla, bloem en boerenkool voor gezaaid alleen wat kan ik nu nog meer zaaien?

Alle tips zijn welkom.

Wat je moet met de indeling, wel of geen kas, en hoe je de velden indeelt, kunnen we niet echt bij helpen denk ik. Ik kan je wel het boek 'De nieuwe moestuin' van Peter Bauwens aanraden. Dat gaat over het beginnen van een moestuin. Verschillende gewassen, manieren van zaaien, grondsoorten, indeling, etc. etc.

Verder kan je hier lezen wat wij hier op het forum nu nog zoal zaaien: wat-heb-je-vandaag-gezaaid-geplant-t3667.html

en : wat-kan-ik-nu-nog-zaaien-planten-t6091.html

Daar kan je nog wat vragen stellen over het zaaien, en voor bijv. de indeling kan je een nieuw topic openen, waarin dan dat ene onderwerp wordt besproken. Dat houdt het hier overzichtelijk

Ik sluit dit topic dan ook.

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...