Geplaatst: 24 september24 Sep Ik zou deze reus 40cm willen inkortenWie geeft me goede raad ,om het tot een goed einde te brengen ?
Geplaatst: 24 september24 Sep Gewoon doen. Top ziet er dan even kaal uit, maar is vrij snel weer groen. Ik heb ook zo’n cone vorm die te hoog is. Ik kan er zelf niet bij met snoeien, dus gedurende het jaar snoei ik tot waar ik bij kan. De bovenste 60/70 cm lukt me niet en wordt om de paar jaar dan weggesnoeid door mijn man. En 2/3 jaar later weer op repeat.
Geplaatst: 25 september25 Sep Najaar? Wij snoeien eigenlijk wanneer het de man uitkomt en niet de natuur. Ervaring is wel dat als het het groeiseizoen is, je wel veel sneller weer een groen dakje hebt. Mijn man heeft een x jaren terug in het najaar gesnoeid en toen keken we best lang tegen een kale bende aan. Dat vind ik dan niet zo fijn. Maar dat is wel fijner voor je taxus denk ik als die in rust gesnoeid wordt.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.