Geplaatst: 1 uur geleden1 u Auteur Oh fout @Dahli goed dat je dat zegt. Vorig jaar heb ik deze taart met alleen bloem en met Kornelje kersen gemaakt, maar deze vruchten zijn veel zachter, hebben geen harde pitten. Ik zal het gelijk veranderen. En jazeker kun je deze door kersen vervangen of blauwe bessen. Nee de kleinere pitjes zoals in de aalbes inderdaad.Ik ga morgen trouwens nog meer Aronia bessen plukken, ik zie nog meerdere recepten. Zo om te eten of te drinken vind ik niet lekker, maar in gebak zijn ze super! 1 uur geleden1 u aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Auteur Ik heb ook echte vanillesuiker gebruikt, is nu op, maar ik heb dan weer pure vanille staan. Dat scheelt toch echt wel in de smaak. @Dahli Die bestel ik via internet.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ah, duidelijk @Petrasmoestuin , dank je wel voor de uitleg. Dat scheelt je ook wat werk dan als je de taart weer een keertje maakt met aronia. Ik heb nog flink wat blauwe bessen in de vriezer. Ik denk dat ik de taart daar eens mee ga proberen dan.Ik heb ook altijd wel vanillestokjes in huis. En van de leeg geschraapte stokjes maak ik ook altijd zelf vanillesuiker of vanille-extract. Ideaal is dat vind ik. Dat extract is helemaal super. En je gebruikt daardoor het hele (toch wel dure) stokje.
Geplaatst: 41 minuten geleden41 min Auteur Ik had laatst dacht ik vanillesuiker gekocht, was best duur, maar ik heb pure vanille in een bakje zitten, daar moet ik dan suiker aan toevoegen. Puurder kun je het niet krijgen, maar zo'n stokje is ook heel goed. Hoeveel suiker voeg je bij 1 zo'n stokje?
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.