Geplaatst: Donderdag om 15:563 d Thuisgekomen en de tuin afgezocht op vuurwerkresten. Niets! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: Donderdag om 16:043 d 6 minuten geleden, appelvrouw zei:Thuisgekomen en de tuin afgezocht op vuurwerkresten. Niets!Niets hoeven op te ruimen van andersmans rommel is altijd fijn.Hier dit jaar ook niets op te ruimen op het terras. Andere jaren lag er ook wel vanalles en nog wat.
Geplaatst: Donderdag om 16:173 d Bij ons 1 houten richtpijl van vuurwerk.Hoe die hier terecht gekomen is ,is me een raadsel,want gewoonlijk vallen die dingen toch terug op de grond in de buurt waar ze afgeschoten zijn?Ik heb vandaag niet veel gedaan in de (moes)tuin.Witlof bakken wat water gegeven,overwinteringsplanten onder het beschutte afdak wat water gegeven,een paar lelijke bladeren van m'n Helleborussen weggeknipt én m'n aardbeiplanten in bakken nagekeken of de grond nog vochtig genoeg was.Amper 2000 stappen vandaag....😂
Geplaatst: Donderdag om 20:073 d 3 uren geleden, Bernaar zei:raadsel,want gewoonlijk vallen die dingen toch terug op de grond in de buurt waar ze afgeschoten zijn?Niet iedereen schiet ze recht omhoog, en er stond ook nog een windje.Hier nog geen plannen om naar de moestuin te gaan, de komende nachten nog nachtvorst, dan is er niet zo veel te doen. En daarna rond het nulpunt volgens weeronline, buienradar is dan iets positiever, maar wel dagelijks een halve cm regen.. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: Zaterdag om 13:291 d Mijn hele voor- en achtertuin en ons parkeerterrein ligt vol met rotzooi van vuurwerk 😢 hopelijk was het het laatste jaar. Nu het sneeuwt en hagelt kan ik het ook niet opruimen.
Geplaatst: Zaterdag om 16:331 d Vanmorgen de overwinterende planten water gegeven. De bakken zijn bedekt met mutsen en daarop een laag sneeuw. Daar kom ik nu even niet aan. De sneeuw werkt extra isolerend denk ik.
Geplaatst: Zaterdag om 19:051 d 2 uren geleden, Gitta zei:De sneeuw werkt extra isolerend denk ikZeker weten Gitta! Hier heb ik ook al een kleine week de kap op de kweektafel staan, nu met die sneeuw isoleert het prima!
Geplaatst: Zaterdag om 20:201 d Twee x een kom sneeuw gehaald om te laten smelten en het water aan de vleesetende plantjes gegeven.Vroeger toen ik nog een kas had ging ik met dit weer heel veel sneeuw scheppen om de kas door te spoelen met de dan smeltende sneeuw. Volgens de Fransen breng je met sneeuw ook stikstof aan in je kas.( vraag me wel meteen af, is dat wel goed voor mijn vleeseter?) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: Zaterdag om 21:211 d Kan niet slecht zijn voor de plantjes, het is uiteindelijk gewoon bevroren regenwater. De moeite om het in de serre te scheppen, ik weet het niet, je moet al veel sneeuw de serre in scheppen voor een beetje water. Goed om het vochtig te houden, maar te weinig om zouten uit te spoelen, 1cm sneeuw over 1m2 is hetzelfde als 1mm water over die m2 of een gietertje van 1liter over een vierkante meter, een gieter van 10l over een m2 is al een hoop van 10cm en dat is nog veel te weinig. Het zit eerder tussen de oren denk ik, vanwaar die stikstof komt kan ik niet volgen🙂, het blijft gewoon bevroren regen. edit ah, toch even opgezocht, regen bevat meer stikstof als sneeuw, maar sneeuw zou het langzamer afgeven aan de bodem en in principe beter. In hoeverre dat een verschil zou maken in de winter, wanneer er geen groei en stikstof nodig is en of dit significant is beats me. Zaterdag om 21:351 d aangepast door redzebra
Geplaatst: Zaterdag om 21:341 d Haha ja ik weet het ook niet wat Fransen beweren is soms wat ondoorzichtig en ging meteen op zoek naar een foto die ik hier wel ergens geplaatst moet hebben van bergen sneeuw die we in de kas schepten. Wij deden trouwens niet 1 cm maar een wat dikkere laag. Mijn kas was wel lekker nat daarna hoor. Zaterdag om 21:431 d aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: Zaterdag om 21:461 d Gevonden! Begin 2019, Lie is hier nog bezig met scheppen We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: Zaterdag om 21:501 d 😄oh ja, dat is wel een hele hoop, maar het blijft weinig water, je verkijkt je daarop. Dit houdt het nat, wat op zich heel goed is, ( in de meeste serres waar men niet teelt in de winter droogt de grond helemaal uit), om echt uit te spoelen zou je echter al een metertje sneeuw moeten leggen. Zaterdag om 21:521 d aangepast door redzebra
Geplaatst: Zaterdag om 21:581 d We kwamen denk ik aan 40 centimeter. En dat was dan lekker aangedrukte sneeuw vanwege het plakkerige karakter en het indrukken door het scheppen. Maar je hebt vast gelijk. Dat van die stikstof blijkt dus min of meer waar je hebt er alleen niet veel aan..het zou in het groeiseizoen moeten zijn. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: Zaterdag om 22:121 d Wat ik ervan lees zou dat in de zomer ook niet significant als stikstof bemesting helpen, die waarden zijn gewoon te laag. 40cm plat gedrukt is al een serieuze hoeveelheid en gaat denk al serieus verschil maken, maar zoals gezegd het grootste probleem is vaak dat een serre volledig uitdroogt in de winter en dan helpt sneeuw zeker ook al is dit maar een aantal centimeter, hier gebruik ik daarvoor winterteelt en blijft de grond sowieso vochtig.edit, het is terug beginnen sneeuwen en de hoeveelheid dikt nu lekker aan, ik denk er nu sterk aan na dit gesprek om morgen toch een hoop in de tunnel te gooien op het niet beplant gedeelte, dat spaart later wat water.
Geplaatst: Zaterdag om 22:551 d 35 minutes ago, redzebra said:maar zoals gezegd het grootste probleem is vaak dat een serre volledig uitdroogt in de winter en dan helpt sneeuw zeker ook al is dit maar een aantal centimeterHeb ik een 'luiere' manier voor....😁Ik heb aan 1 van m'n IBC-vaten een overloop gemaakt,en als dat vat vol is en het water van de pergola van de buren niet meer kan slikken,loopt alles netjes m'n serre in via een waterdarm die aangesloten is op die overloop.Bij regenachtig weer,gewoon 1 keer per dag darm wat verleggen in de serre.....😉
Geplaatst: 14 uren geleden14 u Toch maar even naar de volkstuin om de sneeuw van de tunnelkas te vegen. Lag wel een flinke laag op.Omdat ik watergootjes heb bevestigd, valt die sneeuw er niet zo snel af als bij de buren en ik heb liever niet dat het plastic gaat lubberen door het gewicht. Geen idee wat er nog aan sneeuw gaat vallen.Thuis de kas ook afgeveegd. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 12 uren geleden12 u Hier precies hetzelfde klusje gedaan. Meer dan 20 cm sneeuw van de kas geveegd. Pfffff best een klusje, ook al is de kas niet zo groot. A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.