Geplaatst: 5 uren geleden5 u Je kunt ze gewoon van Hak nemen? Raar antwoord. 🤔Alles is te koop….je kunt ook geen moestuin nemen…
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Donaldk. Ik heb het niet geprobeerd, maar mijn vriendin zaaide peultjes nog heel lang door!
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Wat bedoel je daar nou mee @Petrasmoestuin ? Donald stelt gewoon een vraag over (nu nog) zaaien?
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Erwten doen het de meeste zomers nog prima maar wat je ook kan doen is een zaaironde in aug/september voor een herfstteelt.Mocht je nu willen zaaien kies dan een plek de niet vol in de zon ligt want ze houden niet zo van warmte.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Op 21-5-2026 om 19:15, Dahli zei:de planten worden ook forser dan andersDat is bijzonder! Hier willen de peulvruchten slecht groeien. Mijn kapucijners zijn maar half zo hoog als vorig jaar. Gelukkig geven ze wél veel opbrengst! De doperwten zijn herhaald opgegeten, die heb ik opgegeven voor dit jaar, en de peulen en stokbonen groeien nauwelijks. De stokbonen ga ik nog in rol extra voorzaaien om nogmaals te kunnen planten. De sugarsnaps doen het daarentegen wél juist goed. Ik kan er niks van maken.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 1 uur geleden, Tanja65 zei:De sugarsnaps doen het daarentegen wél juist goedIk heb alleen sugarsnaps, dus misschien is het wel specifiek daarvoor een goed jaar? Ze staan hier tegen een schutting van 2 meter waardoor ik goed kan zien hoe hoog ze zijn. Allemaal 1,75 m of hoger. Het is Delikett, wellicht worden die wat hoger? Vorig jaar had ik Jessie. Ook prima groei, maar niet zo hoog als de Delikett. Volgend seizoen ga ik eens kijken of er ook paarse sugarsnaps bestaan, dat oogst wat makkelijker.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Goed idee. Maar de Shiraz had ik en zeer weinig oogst. @ Dahli 1 uur geleden1 u aangepast door Petrasmoestuin
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.