Geplaatst: 19 uren geleden19 u Hallo, ik heb een boekje gelezen van de bekende, maar inmiddels overleden, Jan Freriks. Daarin legt hij uit hoe je een kruisbes snoeit (Cordon) volgens methode De jager. Past er iemand deze snoeimethode al toe en zo ja geeft deze snoeimethode werkelijk de grootste kruisbessen??? Dank voor reacties!!! 19 uren geleden19 u aangepast door Neman ik wil op de hoogte gebracht worden van de reacties en heb dit vergeten aan te geven
Geplaatst: 19 uren geleden19 u De kruisbessenproeftuin (Marc Geens) snoeit volgens mij op deze manier aan je beschrijving te horenEr zijn wat podcasts waarin deze meneer wordt geïnterviewd. Te luisteren via podimo, via deze link 2 maanden gratis als je gewoon binnen de termijn weer opzegthttps://share.podimo.com/s/NCU08kLpHeel interessant. Ik ben er een aantal jaren geleden zelf geweest en het ziet er fantastisch uit. Zijn struiken zijn ook al bizar oud
Geplaatst: 17 uren geleden17 u Auteur Maar daar zegt deze persoon dat hij veel bessen heeft op die manier. Ik zoek echter niet de hoeveelheid aan opbrengst maar eerder grote bessen. Ik denk dat de professionele kwekers de éénjarige takken laten staan en anders snoeien. Maar Ik begrijp dan niet hoe ze steeds nieuwe zijtakken kunnen laten ontstaan vanuit het snoer. Alleszins bedankt voor uw tip!!
Geplaatst: 14 uren geleden14 u Daarom dacht ik dacht die podcast wel wat voor je zou zijn. Het heet voedselbossen. Is met Louis de Jager. Er staan een heel aantal afleveringen met Marc Geens, ik zou ze toch eerst even luisteren alvorens te concluderen dat het niet de methode is die je zoekt
Geplaatst: 10 uren geleden10 u Auteur Maar daar zegt deze persoon dat hij veel bessen heeft op die manier. Ik zoek echter niet de hoeveelheid aan opbrengst maar eerder grote bessen. Ik denk dat de professionele kwekers de éénjarige takken laten staan en anders snoeien. Maar Ik begrijp dan niet hoe ze steeds nieuwe zijtakken kunnen laten ontstaan vanuit het snoer. Alleszins bedankt voor uw tip!!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.