Geplaatst: 30 januari30 Jan Ik zie dat Huw Richards dat altijd wel doet, maar wat is het grote voordeel, dat je kan zien welke ui het wel of niet doet?Bij mij in de tuin trekken de kraaien de opkomende uien er nog weleens uit, en soms mis je een halve rij als je niet oplet, met terugzetten wil het soms nog wel. Heeft het voordeel als je al bewortelde uien plant? Is de plant sneller of sterker in de groei?Ik heb vaak erg veel last van onkruid, die soms moeilijk verwijderen is zonder de uien te beschadigen / uit de grond mee te wippen. Denk aan opkomende distels, muur, paardenbloem, winde, echt van de vasthoudende rotspul in de kleigrond, waardoor je snel halve kluiten eruit trekt of voorzichtig moet graven om het eruit te krijgen. Onkruidmanager 1.0
Geplaatst: 31 januari31 Jan Ik volg. Ik zag Ini van Ini's moestuin het ook doen. Dus wil dat komende week ook gaan doen.
Geplaatst: 17 februari17 Feb Auteur Ik heb ze gewoon voorgetrokken binnen ivm slechte weer de laatste tijd.Ze zijn alleen nu wel aardig omhoog aan het groeien. Er komt nog een paar goede nachtvorsten aan.Kan ik ze al in de koude kas zetten buiten, of kunnen deze daar niet tegen? zijn gewoon plantuien radar en rode brunswijker dacht ik. Onkruidmanager 1.0
Geplaatst: 17 februari17 Feb Rader is bv een vroege "winterui" die mag je al poten in de herfst, die kan best wel tegen wat vorst, dat type uien staat hier al sinds oktober in de tunnel en buiten. Het groen wat binnen sneller opgegroeid is, is natuurlijk wat minder stevig en kan deels wat verbleken, afsterven bij het afharden, ik zou toch als eerste dagen een paar kiezen zonder vorst.
Geplaatst: 17 februari17 Feb Ik heb uiteindelijk afgelopen zondag de plantuitjes in de voorkiem gezet. Ik had het een week eerder al willen doen, maar kwam er niet aan toe. Het zal niet op een week aankomen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.