Geplaatst: 16 februari16 Feb HalloMijn moestuin staat onder water . Is zware klei grond .Heb al gehoord zand en veel mulch inwerken .Graag enkele tips .
Geplaatst: 17 februari17 Feb ieder jaar een paar kuub compost er door werken, en een laag compost bovenop laten liggen in de winter. Het is niet goedkoop maar op termijn krijg een iets luchtigere bodem. Ik doe dit nu 10 jaar, hoewel ik nu niet zoveel meer gebruik. De grond is zwaar maar wel te doen. Laat warm, maar wel rijk aan voedingsstoffen en houdt lang water vast in de zomer. Onkruidmanager 1.0
Geplaatst: 17 februari17 Feb Als je een niet al te grote tuin hebt zou je ook met een grondboor her en der gaten in de zware klei kunnen boren en die gaten opvullen met zand ? Misschien helpt het iets.
Geplaatst: 18 februari18 Feb Ik heb een combinatie van die laatste twee gedaan.Verhoogde bedden gemaakt met een laag teelaarde en veel compost doorgewerkt.En in de paden met de grondboor gaten gemaakt na een bui, zodat ik goed kon zien waar het water bleef staan. Echt grappig, is net alsof je de stop eruit trekt waarna het water meteen wegloopt.
Geplaatst: 18 februari18 Feb Een woelvork om de boel regelmatig los te woelen kan ook handig zijn. Uiteraard in combinatie met grond verbeteren dmv veel compost.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.