Jump to content

Spaanse peper: eerste vrucht verwijderen?

ilse

Recommended Posts

Mijn peper plantjes maakt zijn eerste pepers.

Het lijkt erop dat een al goed is. Maar toch wil ik het voor alle zekerheid hier navragen

Op het kaartjes staat:

Eerste vrucht verwijderen waarna de zijscheuten beter uitgroeien. Zijscheuten (3) omhoog leiden langs touwtjes of stokken.

De zijscheutjes uit de bladoksels op 3 bladeren toppen. Wanneer de vrucht helder groen en hard geworden zijn, kunnen die afgesneden worden. Roodkleuring gebeurt daarna en duurt 4 weken.

Nu heb ik het eerste gedeelte niet gedaan. Was veelste nieuwsgierig naar de vrucht.

Maar heb nu wel wat in me plantje hangen zoals jullie op de foto kunnen zien:

00347581341913494.JPG

Zou het nog te laat zijn? En hoe kan ik het het beste aanpakken want vind het doodeng!

Maar als ik het goed begrijp kan ik dus deze peper eraf snijden?

00265211341913519.JPG

Hij voelt hard en hij groeit alleen maar verder omhoog geen idee of ze nog groter kunnen worden... Want begrijp dus dat ze niet rood worden als ze aan de plant zitten...

Sorry voor al me vragen maar ik vraag het liever een keer extra dan dat ik het toch fout aanpak

gewoon lekker laten hangen totdat hij rood kleurt is het beste (als je de peper wilt gebruiken natuurlijk. plant heeft er geen last van. als je wilt dat de plant nog verder uitloopt en je wilt daar niet op wachten kan je hem er altijd afhalen natuurlijk, zo heeft de plant wat meer energie over om uit te lopen.

pepers en paprika planten regelen zichzelf perfect, zodra hij niet meer aan kan laat hij de bloemen/pepers vanzelf vallen.

als je hem binnen houd kan hij nog lang mee hoor, meer dan genoeg tijd nog om er ook hierna nog lekker van te kunnen oogsten mocht je de peper toch laten hangen.

voor de meeste pepers is het genoeg als je een stokje lang de hoofdstam zet voor wat steun, meer hebben ze meestal niet nodig.

Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza.