Geplaatst: Maandag om 12:221 d Zal ik zeker doen. De grond waar de aardappelen in staan (het bed van 5 bij 1 meter) is vorig jaar tevoorschijn gekomen na het verder opruimen van de tuin. Ik heb er helemaal niets op gegooid behalve dan 1 zak compost in februari. In april ben ik 1 compostbakken gaan zeven om de laatste 6 pootaardappelen in te zetten. Dus het is zeker hele andere grond. Wel beide los van samenstelling, want ik heb met de hand die grond “schoon” gemaakt. We gaan het zien eind augustus, het staan in m’n agenda het te onderzoeken en foto’s te maken ⚖️
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Auteur De Texla's doen het uitstekend.Ze zijn phyt bestendig, maar zeker weten doe je het nooit natuurlijk.Voorlopig zijn het grote, gezonde planten.Misschien doet het ze wel goed dat ze vlak naast de hennep van de buurman staan, zou zomaar kunnen...
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Mooie texla's hoor, maar wat een mooi veld met hennepplanten ook , ik zou ook wel wat van zulke planten willen kweken (in al mijn moestuinbakken 😇) maar dat ligt een beetje gevoelig allemaal.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Auteur 😄De hennepteelt is duidelijk in opkomst hier in oost Groningen.Het is een bedrijf, dat de hele teelt afhandelt, van zaaien tot rooien en opslaan.Dit is het veld naast ons, waar al sinds eind vorige zomer de hennep ligt opgeslagen.Voor de boeren een win-win situatie, het is een soort van tussenteelt voor hun.Ze hoeven geen geld uit te geven aan groenbemesters o.i.d., en de hennep kwekers betalen een leuk bedrag voor de huur van de grond.Ik heb nog geen politie drones zien vliegen trouwens...😄
Geplaatst: 59 minuten geleden59 min 1 uur terug, driepinter zei:hennepplantenEven off-topic. Dan heb ik liever wietplanten. Maar veel te veel werk, daar heb ik geen zin meer in.😉
Geplaatst: 56 minuten geleden56 min Ik weet dat het heeeel verleidelijk is met dit onderwerp, maar ga a.u.b. niet teveel off-topic. Je mag het gesprek altijd voortzetten in de babbeltuin natuurlijk.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.