Geplaatst: 3 uren geleden3 u In mijn kasje heb ik 2 moestuinbakken van ongeveer 3 meter lang en 1 meter breed, en daartussen een looppad . Vorig jaar had ik een overdaad aan tomaten en Dit jaar wilde ik wat minder tomaten en wat meer variatie met paprika's en peperplanten in die kas.Net een heel gesprek gehad met Grok . En die had het erover dat ik in die ruimte 6 paprikaplanten kwijt kon (dus drie per moestuinbak) en ik heb geantwoord dat dat een totaal onacceptabel antwoord is. Want ik heb gezegd dat ik nog steeds wel zo veel mogelijk tomatenplanten wil in de volle grond als mogelijk is, ik heb hem verteld dat ik 12 emmers voor paprika-en peperplanten heb (6 aan weerszijden op het laagste gedeelte), en dat ik ook nog een komkommer- en een meloenplant wil in de kas .Na veel discussies over en weer over het maximale aantal planten lijkt het uiteindelijke advies te zijn : "8 paprika’s + 8 tomaten + 1 komkommer + 1 meloen. Dat is al een stevige bezetting voor een kas van 3 meter" En ik heb er geeneens bijverteld dat er ook een struiktomaat tussen zit.Nou wil ik best geloven dat planten de ruimte moeten hebben en ook goede doorstroming van lucht om ziektes te voorkomen etc, maar nog steeds vind ik het aantal wel weinig, Ik had vorig jaar wel 22 tomatenplanten en 2 komkommers staan en dat ging eigenlijk redelijk goed, heb er goed van geoogst. En iets minder tomatenplanten is ok maar 8 lijkt me dan weer te weinig. En ik zou ook maar beter 1 paprikaplant per emmer moeten zetten volgens Grok (zeker bij een geënte plant), en anders echt hooguit 2.Moet ik nu eigenwijs zijn en toch smokkelen en meer planten neerzetten ? Of toch de adviezen opvolgen en hooguit wat compacte dingetjes tussen de tomatenplanten neerzetten zoals basilicum of uien oid? En dan de rest buiten neerzetten ?Wat denken jullie ? Hierbij een sfeerimpressie van vorig jaar. Misschien moet ik toch maar weer eens gaan nadenken over zo'n afdakje voor de planten buiten, weet niet of ik nog de tijd vindt,..
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.