Geplaatst: 7 augustus 20223 j Joep en Jorieke kwamen knorretjes ophalen en brachten een doos tomaten mee.( Niet gewogen maar was zo rond de 4 kg. Vandaag de saus op de BBQ gemaakt. Ik hoop dat wij van de winter de heerlijke zomer BBQ geur en smaak nog proeven. Tomaten, groen eraf en in grove stukken. Heeel veel knoflook 4 uien Kruiden uit tuin, oregano,bieslook, Thijm, sali, basilicum,1 peper Met tak en al. Alles in 3 schalen op de BBQ gelegd al met al wel een uur geprutteld. Daarna af laten koelen( ben gaan grasmaaien) De takken eruit gepulkt en alles in de blender, kook overheen. Jampotten uitgekookt en. Voila...... Ready voor pasta, soep of andere tomaten basis. Heel klein beetje zout en peper Alleen de peper kwam niet uit moestuin . Hopelijk smaakt het. Thnx Jorieke. https://www.deblijehoeve.nl/
Geplaatst: 13 september 20223 j Auteur Ja, hier was het ook weer tijd voor deze methode. Braadslee volgeladen en in de oven gezet. Een uur later rook het verrukkelijk in huis en was het klaar. Rozemarijn en tijm takken eruit gevist, sjalot en knoflook geplet en toen geroerd. Ga het niet fijnmalen, vind dit lekkerder. Verschil met vorige (zeer oude seventies) oven is dat de verdamping een stuk sneller gaat. Dit gasfornuis heeft dus een hete lucht oven (en grill). Maar vandaag moet het snel in potjes anders is de saus straks op.
Geplaatst: 20 augustus 20232 j Auteur Nou ben ik dus alweer 2 jaar op zoek naar dit boek, maar kan het in mijn huis niet terugvinden. Zou ik het uitgeleend hebben? Hoop het niet want weet niet aan wie. Dus... omdat ik hem niet kan missen heb ik deze net weer besteld bij B.com. Ondertussen ben ik blij dat ik recepten, zoals deze topper, hier op het forum heb gezet zodat ik toch lekker bezig kan met die bult tomaten.
Geplaatst: 21 augustus 20232 j Wow, die fotos zien er wel heel lekker uit! Bedankt voor het delen van de recepten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.