[email protected] Geplaatst: 12 juli 2012 Share Geplaatst: 12 juli 2012 Hallo, ben zojuist op dit forum terecht gekomen en ben eigenlijk benieuwd hoe ik mijn aubergine-plant verder moet behandelen, hij staat in een grote pot in de serre, krijgt om de week vloeibare mest, groeit goed en heeft nu 5 bloemen, 2 afgevallen. Moet ik, omdat er geen bevruchting plaats vindt dmv insecten, zelf met een penseeltje bestuiven, wanneer en hoe, weet u dit? Hopelijk krijg ik zsm antwoord, want ik lees op geen enkele site iets over mijn vraag. Ineke Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 14 juli 2012 Share Geplaatst: 14 juli 2012 je plantje hoeft niet bevrucht te worden, maar een beetje tikken zoals bij de tomaten helpt wel om wat grotere vruchten te krijgen, zie hier en hier Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
GroentenInfo Geplaatst: 14 juli 2012 Share Geplaatst: 14 juli 2012 Wat betreft de vruchtzetting bij aubergine moet je soms wat geduld hebben, zeker als het een koelere zomer is. Je vindt nog wat tips in dit artikelhttp://www.plantaardig.com/groenteninfo/berichten/aubergines-gaven-slechte-vruchtzetting-deze-zomer/ Quote GroentenInfo & Plantaardigwww.groenteninfo.com & www.plantaardig.com Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
tuinliefhebber Geplaatst: 28 juli 2012 Share Geplaatst: 28 juli 2012 heb één aubergineplant in de kas en die wordt niet bestoven maar geeft gewoon vruchten Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.