Geplaatst: 2 uren geleden2 u We hebben in oktober vorig jaar een perkje met Ostara's gezet in de volkstuin. 20 planten op 5 m2 of zo. De aardbeien zien er echt mooi, dieprood uit en voelen als ik ze plk enigszins zacht aan. Hoe mooi en groot ook: 9 van de 10 smaakt naar supermarkt aardbei (een vlakke ietwat zurige soms waterige smaak). Laat ik ze wat langer zitten (misschien was ik te vroeg) dan rotten ze soms al of zijn ze aangevreten door weet ik wat. Ik ben best fanatiek met slakkenkorrels maar het stro eronder is wel weg aan het gaan.Ik heb ook van aardbeiplantje een paar weken geleden mest gegeven een beetje en los daarvan Kalium, fosfor en wat kieseriet. Maar de smaak is niet oke. Ze krijgen per dag als ie schijnt 10-12 uur volle zon. Ze krijgen indien nodig water (eens per twee dagen wel tijdens hitte eens per dag). We hebben ook Korona's die we van een particulier hebben gekocht waarvan ik denk dat ze al klaar waren (had er toen nog geen verstand van, nu wat meer...) en die produceren nog aardbeien en die smaken zeg maar 6 van de 10 keer goed. De paar Ostara's die goed smaakten smaakten goed tot voortreffelijk en waren vaak groot. 4-5 cm doorsnede of zo.De planten zelf zien er ook prima uit trouwens. Bladeren groen, mooi omhoog staand en er wordt redelijk wat blad ontwikkeld. Ook zijn er talloze uitlopers die ik in potjes doe en als ze al wortels hebben ook afknip. Ik heb hee weinig ervaring met aardbeien en volkstuinen uberhaupt. Dus enig idee? We hebben nu Frigo Korona en Maxim vol in bloei staan ook Daroyal en Favori powerplants (vol in bloei) dus ik wil hier julie tips op toepassen. Dank allemaal!
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Jorginho als je de zoekfunctie gebruikt kom je op meerdere topics over aardbeien terecht.Er zijn verschillende topics over de smaak van aardbeien, de lekkerste soorten en hoe deze te voeden.Misschien kan je daar aanhaken met je vraag? 1 uur geleden1 u aangepast door appelvrouw Schrijffout
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.