Geplaatst: 1 uur geleden1 u Hallo,Na een jaar meelezen op het forum, kon ik me niet meer inhouden en wil ik meepraten! Dus, hallo, aangenaam, ik ben Sannas.Sinds dit jaar ben ik aan de slag in mijn tuin die ik begin dit jaar bijna helemaal leeg heb gehaald (stond de verwaarloosde tuin van de vorige eigenaar). Ik plant sierplanten en eetbare planten vrolijk door elkaar en hou ook van bijzondere soorten uitproberen. Zo heb ik bijvoorbeeld de passiflora incarnata (maypop passievrucht) in een grote bak gezaaid. Ben benieuwd hoe die het doet in een Nederlands klimaat!Mijn seizoen begon met een cadeautje: bij het leeghalen van de tuin was ik vergeten dat ik vorig jaar een halve poging tot sla en radijsjes had gedaan en dat die waren doorgeschoten. Dus toen ik in februari wilde beginnen met planten, bleek ik al voorzien te zijn van mijn eerste oogst...Ik ben aan het experimenteren met welke planten ik leuk en lekker genoeg vind om te groeien. Klassiekers als courgette en tomaten komen zeker terug, maar ben ook blij met de koolrabi en pompoenen dit jaar. Helaas willen mijn tomatillos niet. Het zijn grote struiken met veel bloemetjes, maar ze zetten geen vrucht.Ik heb net een verhoogde border aangelegd gevuld met zand om daar te experimenteren met winterharde cactussen en vetplanten. De enige eetbare die er nu staat zijn de zeebanaantjes. Maar ik wil er ook de eetbare schijfcactus opuntia ficus indica neerzetten. En het schijnt dat je huislook ook kan eten? Heeft iemand dat ooit geprobeerd?Mijn tuin nu:Eerder dit jaar:
Geplaatst: 13 minuten geleden13 min Welkom! Je hebt al hard gewerkt, zie ik. Wat een heerlijke ruimte zo. Veel plezier met je tuin, en met ons 😉!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.