Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

nee, het is zeker geen vlier...maar hij lijkt er gewoon een beetje op.

Hengel is het ook beslist niet.

ok, ik ga maar wat gokken...

dahlia!

zijn de steeltjes stevig en houtig of zacht en sappig?

Geplaatst:
De vorm van de blaadjes stond me al niet aan en de geur ervan ook niet.

kan je wat meer vertellen over de geur? Ik heb nl. ook een idee dat ik deze plant "gisteren" nog gezien heb. Hij staat niet in mijn Roger Philips wilde plantenboek.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
Het lijkt wel wat op Geitebaard....

Of een spirea?

Is dat niet hetzelfde? Inderdaad blijf ik daar ook aan denken..hij laat me niet los..dit plantje

Geplaatst:

Dit is dan de geitenbaard? Internet is weer lekker verwarrend, want moerasspirea wordt ook wel geitenbaard genoemd hier en daar..ik kijk even wat Roger P er van zegt...*kijkt even* nee die zegt niets over de NL naam, alleen moerasspirea. Hier en in België heet hij Koningin der weide niet te verwarren met Eupatorium ( Koninginnekruid)

Geplaatst:

Dank je wel! dan mogen heel veel mensen hun stukjes op internet wel eens aanpassen. Zo zie je maar weer ( uitspraak van de oma van appelvrouw: liegen dat het gedrukt staat). Voor de duidelijkheid is het gebruik van de Latijnse naam natuurlijk heel praktisch

Geplaatst:

Drie bladeren uit mijn tuin: groot = de gewone vlier (Sambucus nigra) middel = de moerasspirea (Filipendula ulmaria) en de kleinste een Dahlia soort.

Leverkruid heb ik niet in de tuin.

img658821431339576828.JPGimg658793411339576838.JPG

Geplaatst:

Ik ga me er lekker tegenaan bemoeien. Het is geen Geitebaard , geen vlier , geen Dahlia , geen grote scabiosa. Echt niet

lekker slimpie he ? en maar niet kunnen bedenken wat het wel is ? Sorry, maar al de bovenstaande opties zijn het in ieder geval niet. Echt niet

ps @ thea. Waarom heb je die handschoenen aan ? of zijn dat je tuinhandschoenen ?

Geplaatst:

Toont wel sterke overeenkomsten met het koninginnekruid. Zou leuk zijn, vind ik mooie planten. Zal maar moeten wachten tot er wat gaan bloeien, er staan genoeg - ik haal er wel wat weg, maar wegens grote nieuwsgierigheid laat ik er zeker wat staan!

• 3 weeks later...
Geplaatst:
Het zijn mijn naaktslakken handschoenen.

Ik dacht jullie hulp nodig te hebben, maar heb de 'onkruiden' die ik van de week na het schoffelen heb laten staan - omdat ze zo mooi zijn - al gevonden via http://unkraut.rheinmedia.de/cgi-bin/unkraut_ausgabe.cgi?sprache=nl

Het zijn o.a. het perzikkruid

wit%20perzikkruid.jpg

Kamille en

Echte_kamille.jpg

Herik

herik-100523-228.jpg

Leuk was ook dat de buren verbaasd keken dat ik er bewust OMHEEN schoffelde, en niet hari KILL alle onkruid wegschoffelde

Nog veel leuker is dat ik de kamille zelf gezaaid had, dacht dat het niet meer op kwam, en nu ook het complete veld aan de overkant van de straat VOL staat met kamille. Heb ik dat gedaan?

Geplaatst:

Denk dat de vraag hier wel op zijn plek is...

Ik wil brandnetels gaan plukken maar aan alle brandnetels hangen van die draden, de bloemen zijn dat toch?

Kn ik deze nou wel of niet gebruiken? We willen soep gaan maken en ik wil een zalfje maken.

Dan moet ik de toppen knippen, hoeveel is dan de top?

Behalve handschoenen aan doen en geen blote benen hebben, nog andere dingen waarop te letten?

Geplaatst:

Als ze bloeien, dan zijn ze (net als ook bijna alle kruiden) niet meer zo geschikt om er het blad van te eten. Voor een zalfje ook niet denk ik.

En als ze bloeien, zitten er ook geen topjes meer die je kunt plukken, want de bloemen zitten in de toppen.

Voor soep of een stamppot oogst je ze in de lente. Als er verder nog bijna niets in de tuin staat.

Geplaatst:

Na lange tijd stil te zijn geweest, ben ik er weer. Met een vraag via een kennis uit Göteborg, Zweden. Zij wou graag weten wat dit voor een plant is. Hij groeit in de buurt van water. Weet iemand dat wellicht? Het is wellicht geen plant hier uit de omgeving, maar ik dacht, wie weet???

plant47311341381640.jpg

Geplaatst:

Brain komt over de hele wereld voor zijn planten,misschien kan je hem een mail versturen.www.kabbes.nl/

Want ik denk dat hij hier onbekend is.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

SUPER!!!

Ik heb het direct doorgegeven.

Ik vind hem wel erg mooi. Maar helaas nog nooit in het echt gezien. Wellicht een dezer jaren maar eens omhoog trekken in de vakantie.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...